05 augusti 2009

Topptipset

Topptipset denna vecka består som vanligt av matcher både på onsdag och torsdag. Här följer mina 144 rader lite snabbt.


1. Häcken - Gais 55-26-19
Andra derbyt på 4 dagar för Häcken. Man har gått bra efter upphållet med 6 raka utan förlust. Gais å andra sidan har inte vunnit på 13 matcher i Allsvenskan. Men man har gjort en del bra prestationer ändå och faktum är att man kryssat i 7 av de av de 13 och enbart Örebro har vunnit med mer än 1 mål mot dem. Jag har feeling för att de få en efterlängtad seger här. Helst skulle jag vilja helgardera men de behövs på annat håll. X2 på värdet.

2. Sundsvall - Norrköping 46-27-27
Återigen går jag på feeling då jag tippar Peking som jag tror är på gång. De vann enkelt mot Assyriska men siffrorna lär ha varit i överkant. Sundsvall gör många mål men släpper även in en hel del. Liten chansning på värde och känsla men X2 känns som ett bra spel.

3. Stabaek - Köpenhamn 34-30-36
Danskarna har 3-1 att gå på. Att Stabaek fick in en boll gör att de har allt att vinna här. Danskarna kan spela på resultatet och även om Stabaek måste gå framåt tror jag inte Köpenhamn kontrar in en vinst. 1X räcker.

4. Elfsborg - Braga 51-28-21
Värde i Braga. Elfsborg vann borta med 2-1, vilket innebär att de kan förlora med 1-0 och ändå gå vidare. Elfsborg såg lite slitna ut mot Kalmar och jag tror de mycket väl kan förlora denna match men väljer att helgardera.

5. Sarajevo - Helsingborg 49-29-22
Enormt tuff match för HIF. Man vann 2-1 hemma men utan Henke får man enormt svårt på bortaplan. Sarajevo lär enl. kunniga ha en bra hemmapublik och det kommer bära dem till seger. Jag väljer att singelstrecka då jag tror detta blir för mycket för ett HIF som matchats hårt.

6. H. Tel aviv - IFK Göteborg 69-18-13
Tel Aviv vann 3-1 i första mötet och brukar vara hemmastarka. Jag har dock en feeling för att IFK vinner denna match. Därmed inte sagt att de går vidare. 13 % är för lågt på dem och jag helgarderar.

7. Legia Warzawa - Bröndby 40-29-31
1-1 i Danmark. Polska lag brukar vara bra hemma och Legia har stor chans till avancemang. Bröndby måste gå för mål då 0-0 inte räcker och jag tror polackerna trycker in ett par bollar tidigt. Garderar dock 1:an med kryss då det finns risk att Legia spelar på resultatet om 0-0 står sig länge.

8. PAOK - Vålerengen 76-15-9
2-1 till grekerna i Norge och matchen är troligen redan över. Borta ska Vålerengen vara helt chanslösa och grekerna vinner med 3-4 bollar. Säker 1:a


Systemet 144 rader
X2
X2
1X
1X2
1
1X2
1X
1

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för ett utmärkt Topptips-förslag! Min enda invändning är GIF Sundsvall: de är väl rätt starka på hemmaplan? /Dalmasen