25 augusti 2009

Tisdagsspel

Jag har ett par spel till kvällens fotboll och återigen lockar skrällarna mer än favoriterna. Kort idag bara då jag har massa annat att göra.

Hartlepool - Burnley 1
Burnley har två fina hemmatriumfer i ligan senaste veckan men här roterar man rejält i laget och de allra flesta som startat i PL-matcherna förväntas vila. Dessutom är man klart sämre på bortaplan. Man spelade i söndags och ni som hängt med i min blogg vet ju mina "regler" om spel i matcher där ena laget bara haft 1 dags vila. Hartlepool slog ut Coventry i förra omgången efter förlängning och man fick sin första ligaseger i helgen. 4,50 finns på hemmasegern och det lockar till spel.

Tranmere - Bolton 1
Bolton åkte ur ligacupen i denna runda ifjol, men då på hemmaplan mot ett sämre lag än Tranmere. Man har inlett PL med 2 förluster i vilka man inte gjort mål. Man har varit väldigt bleka och även om man säger sig vilja satsa på cupen så verkar man möblera om i startelvan. Tranmere har bara en seger i ligan så härlångt men i de två senaste har man mött toppkandidater och jag tycker deras chanser att slå Bolton är bättre än de 3,75 man kan hitta.

West Ham - Millwall 2
Ett derby där WH blivit för stora favoriter. Man spelade i söndags och återigen träder mina "spelregler" in. WH har offensiva bekymmer och Cole är den enda rutinerade anfallaren i truppen. Millwall är obesegrade i Championship hittills och har hållit nollan i sina 4 senaste matcher. Viss risk fölr 0-0 här men 7,50 lockar på Millwall och måste testas.

Inga kommentarer: