14 januari 2010

7 igen

Slarvigt av mig att inte ha med Osasuna. Chansade för mkt och missade därför en bra vinst efter att Reading kvitterat på felaktig straff i 93:e minuten. Synd och dumt av mig.

Powerplay idag och tyvärr har Svenska spel med de värdelösa H2H-spelen igen. Roligare med NHL-matcher eller annat.

1. Djurgården - Luleå 64-17-19
2 formstarka lag. Luleå brukar ha svårt här och har 11 raka utan vinst borta mot DIF, men idag tror jag de har bättre chans än på länge. DIF är dessutom klart överstreckade så jag helgarderar.

2. Ölvestad - Lavander 35-46-19
Båda har gjort 15 mål och båda gör bra ifrån sig i PP. Tror på en poängsnål match och X kan vara singelstreck. Tar dock med 1:an då det känns som Luleå drar på sig fler onödiga utvisningar.

3. Brynäs -Södertälje 57-22-21
Spelar Brynäs som senast så krossar de svaga SSK. Säker 1:a

4. Frölunda - Linköping 38-26-36
Chansar lite här. LHC är IMO seriens bästa lag och borta mot Frölunda hade man 4 raka utan förlust, innan förlusten i november. Chansar på säker 2:a

5. Färjestad - Modo 59-21-20
Kan vara säker 1:a. Men båda lagen har svag form. Foppas saknas så jag tror inte Modo vinner. 1X.

6. HV71 - Skellefteå 68-18-16
Slentrianmässigt singelstreck för de flesta med SAIK var bra mot Linköping senast. HV imponerar inte som de kan just nu och har många kryss på sistone. Trots att man inte spelar som bäst brukar man kunna vinna matcher ändå. Mot ett SAIK på bra humör kan dock en förlust komma och jag helgarderar.

7. Timrå - Rögle 48-24-28
Två lag med usel form och jag tror Timrå fortsätter förlora. Rögle kan definitivt överraska här och får förstastrecket. Garderar enbart med X då Timrå inte visar någon vinnarvilja alls.

8. Pääjärvi - Månsson 31-47-22
9-10 i mål. Jag tror Timrå gör få mål idag och spelar då självklart X2 eftersom Rögle gör fler och då är chansen större att Månsson petar in en puck.


Systemet 144 rader:

1X2
X2
1
2
1X
1X2
X2
X2

3 kommentarer:

Anonym sa...

bra tippat men inte för att klaga men vad fan hur kan man betta singel X. finns inte på kartan ens. oavsett om utgången lutar åt X så bettar man aldrig ett singel X i stryktips/topptips, man blir ju snuvad på den nästan alltid.

Anonym sa...

Vart ser du ett singelkryss då? Läs igen, läs rätt!

MIB sa...

typiskt.. 7 rätt åter igen på powerplay med en 2kronors rad o endast en halvgardering.. så åkte jag på MITT kag dif oxå.. typiskt =) får se fram emot en helg med fotboll istället.. hoppas det inte blir några lottade matcher bara =)