02 januari 2010

Bookie of the year!!!

Detta inlägg skulle automatiskt lagts in på nyårsafton. Jag var inte hemma och fick bilstrul så jag har missat att det inte lades in. Men nu kommer det :)


Många har hört av sig till mig ang. min Bookie of the year-lista. De flesta har ifrågasatt den då de inte håller med. EN hel mängd andra bolag har nämnts men detta är MIN lista. Det är en lista över de bookies som jag tycker varit bäst mot och för MIG under 2009. Jag spelar på en hel del andra bolag och en del av de andra kanske hade varit värda en plats på listan men enl. de kriterier jag satte upp för mig själv så platsade dessa 5. Jag är säker på att många inte håller med mig eller att vissa inte anser listan vara av värde pga de bookie jag har med, men det struntar jag i. MIN blogg, MIN, lista, MINA kriterier.
Jag uppskattar mail och kommentarer till mig och min blogg. MEN.. då de är otrevliga och kallar mig fula saker blir jag förbannad. De flesta har skrivit bra och berättat om sina erfarenheter och tankar men det är de få rötäggen som gör mig förbaskad.
Jag lägger inget värde i det men de flesta otrevliga mailen har kommit efter att jag skrev om bottenbookien och flera är från samma IP-adress men med olika avsändarnamn.
Dessutom har jag fått ett rejält otrevligt mail från en som påstår sig vara från just det bolaget men om det är så eller ej har jag inte kunnat verifiera. Namnet och IP-numret gav inget.

Så..som sagt... håller ni inte med mig i tips eller annat så är ni välkomna att uttrycka det. men ska ni bara kasta skit och kalla mig lallare etc, så bör ni låta bli att skriva och om jag är så kass.... varför läser ni då min blogg??



Nu till det väsentliga:



ÅRETS BOOKIE 2009:

NORDICBET

NB är ett bolag jag tidigare ogillat kraftigt pga det bemötande jag fick i ett ärende för en massa år sedan. De var då ganska nyöppnade och var inne och jag gav dem ingen andra chans. I år fick jag dock möjlighet att testa dem igen genom ett fint erbjudande jag fick av dem och eftersom jag läst på olika ställen om att folk gillar dem så öppnade jag ett konto och testade dem igen. Det var klar skillnad mot förut.

Fortfarande finns det problem. Jag ogillar egentligen bolag som man inte kan nå via telefon. Nu är NB oftast snabba på livechat eller vid mailförfrågan. Men, om de inför telefonsupport så blir det ännu bättre.
Dessutom förekommer ofta fel i oddslistorna i de mindre serierna. Man blandar ihop lag och har emellanåt fel på starttider men det verkar uppmärksammas fort av spelarna och jag har ännu inte märkt av att det blivit ett större problem, snarast tvärtom (förklarar nedan).

De tre främsta fördelarna med NB som gör dem till Årets bookie 2009 är följande:

1) snabba uttag. En gång begärde jag uttag av pengar 3 på natten efter en vinst. På morgonen då jag vaknade så satt pengarna på mitt konto. Ingen bookie har varit snabbare. Nu är det inte alltid lika snabbt mn generellt sätt så är de snabbare än de flesta.

2) Kundtjänsten är trevlig och bra. Jag tycker dock att de som svarat på andra språk än svenska (norska, engelska etc.) har varit trevligare än de svenska.

3) De står för sina fel. I somras spelade jag på en div 4 match. Jag spelade på hemmalaget som mötte ett lag från en större ort där lagen heter ungefär detsamma (skillnaden ligger i om de heter IFK, FK, IF etc). Oddssättaren hos NB hade skrivit ut fel bortalag. Lagen som blandades ihop var iofs ganska likvärdiga och jag reagerade inte på att oddset skulle vara felsatt.
Jag spelade tidigt och kollade inte mer på det förrän jag skulle kolla in den vinst jag fick på matchen.
Nu visade det sig att ihopblandningen av lag tydligen hade uppmärksammats innan spelstopp och matchen hade fått ändrade odds pga ändrade lag. Hemmalaget gav nu ett par tiondelar mindre. Eftersom hemmalaget vann (liksom jag) så hade de flesta bookies definitivt voidat mitt spel med hänvisning till att de skrivit fel lag. Hos Nb fick jag trots allt min vinst och eftersom jag själv märkte att det var fel bortalag i samband med att jag läste resultatlistorna och med tanke på att jag är grymt ärlig då jag spelar så påpekade jag detta för NB. Det var då de berättade att de upptäckte felet innan spelstopp och hade ändrat oddsen. Men då det inte var uppenbart fel (skilde ju bara ett par tiondelar på mitt spelade odds och det som de sedan satte mot rätt lag) så hade de godkänt mitt spel ändå.
Om de alltid är så här eller om det bara var ett undantag eller fjäsk för mig (för ni ska veta att en del bolag fjäskat för mig bara för att jag har blogg) vet jag inte. Hur det hade gått om jag förlorat spelet och efteråt hävdat att jag ville ha det voidat då de skrivit fel lag vet jag inte heller.
Jag tycker bara att det var bra gjort och de förlorade inte så mycket på att vara trevliga.

Dessutom tycker jag de har ett bra utbud av livespel och det har alltid gått smidigt att spela det.


Summering:
Ett bolag som verkligen ryckt upp sig sedan de startade för 7-8 år sedan. Trevlig personal, bra utbud och Ok odds.
Ett bra spelbolag både för nybörjare som mer erfarna spelare och både för småspelaren och de som gillar att satsa mer.
Inte nätets bästa spelbolag men det som gjorde bäst intryck på mig under 2009 och därmed blev Bookie of the year 2009!

Inga kommentarer: