25 januari 2010

Powerplay

Inter vann igår :)
Elfenbenskusten gjorde 2-1 sent men tappade till 2-2 på övertid :(

I NFL satt båda handikappspelen :):)
Även överspelet i Coltsmatchen satt liksom att Manning skulle passa mycket. Redan i halvtid var han över 200 yards.
Tyvärr vann de precis med 13 poäng :(

Enköping vann enkelt i hockeyn till bra odds.


Idag provar jag mig på Powerplay

1. Rögle -Södertälje 41-21-38
Jämnare spelat än jag trodde och då SSK varit svaga borta på sistone känns singeletta som ett bra spel.

2. Månsson - Videll 24-51-25
Få mål att vänta. Eftersom jag inte tror SSk gör så många mål så väljer jag 1X.

3. Djurgården - HV71 39-20-41
Borde inte Djurgården vara knappa favoriter hemma? Jag tycker det och spelar 1X. HV känns inte på topp och i senaste hemmamötet bröt DIF en lång svit utan 3-poängare hemma mot HV.

4. Linköping - Modo 65-15-20
Norrena tillbaka och visst vinner hemmastarka LHC. Säker 1:a

5. Mora - Almtuna 69-14-17
Visst borde Mora vinna men här har jag enorm Almtunafeeling och tycker de är rejält understreckade. Helgardera

6. Troja - Borås 46-19-35
Ovisst och jag helgarderar direkt

7. Västerås - Bofors 48-20-32
En del bekymmer i båda lagen. VIK verkar dock ha mer problem och jag chansar på att de inte vinner. X2

8. Örebro - Växjö 30-18-52
Örebro vann förra hemmamötet och Växjö är överstreckade. Jag tror inte hemmastarka Örebro förlorar. 1X

Systemet 144 rader:
1
1X
1X
1
1X2
1X2
X2
1X

1 kommentar:

TOMAS sa...

Hm ... Hajade till lite på Örebro-Växjö. Örebro är avhängda både vad gäller kvalserien och chans på Play off.

Sedan har de ju rätt bra marginal nedåt i tabellen också, riskerar alltså inte att åka ur = döläge.

Växjö dock, är i allra högsta grad inblandat i tre i topp-striden för att gå direkt till kvalspelet = mycket att spela för. Plus att Växjö är ett bättre lag.

Här tror jag dessvärre att du spricker.

Sedan vill jag tacka för en bra tipsblogg som jag upptäckte ganska nyligen och som jag använder mig en del av!