31 januari 2010

Söndagsspel

Topptips och en del andra spel idag.

1. Arsenal - Man U 34-34-32
Arsenal har inte förlorat mot MU på hemmaplan i PL. Men idag förlorar de tror jag. Arsenal har haft stora bekymmer mot topplagen i år och det ska mycket till om de ska slå ett Man U som spelar bra för dagen. Van Persie och Eduardo mfl. saknas i Arsenal medan MU saknar Ferdinand. Jag tror att Arsenals försvar får svårt med en Rooney i toppslag och jag chanssinglar Man U.

2. Cagliari - Fiorentina 44-31-25
Här ställer jag mig frågande till om det är rätt favorit. Oavsett det så är Viola understreckade på 25%. Visst har Cagliari spelat bra hemma på sistone men jag är inne på en bortaseger. Båda lagen har en del spelare borta men Cagliaris avbräck känns tyngre. Jag tycker X2 borde räcka.

3. Juventus - Lazio 60-26-14
Ny manager i Juve efter att Ferrara fick sparken. Frågan är dock om det kan få Juve tillbaka till form direkt? För på sistone har man varit väldigt bleka och har nu 3 raka förluster. Juve har stora avbräck i truppen då Iaquinta, Camoranesi, Caceres, Trezeguet, Giovinco, Poulsen, Marrone, Marchisio och Salihamidzic saknas pga skador och Buffon och Grosso är avstängda. Dessutom är bl.a. Diego och Sissoko tveksamma startande.
Lazio saknar även de toppform och spelare men då Juves avbräck är stora och då en ny manager inte kommer påverka så snabbt så är jag inne på att Lazio kan skrälla. Helgardera!

4. Parma - Inter 15-29-56
INSTÄLLD PGA SNÖ!!! 0-0-10 ger 2-2-12 i lotten och jag singlar 2:an

5. A. Madrid - Malaga 69-20-11
AM ställde över ett par spelare i veckomatchen i cupen. De lär vara tillbaka. Malaga utan bortaseger och saknar ett par spelare. Trolig hemmaseger men Atleticos svaga spel och Malagas förmåga att kryssa borta gör att jag garderar. 1X.

6. Sevilla - Valencia 39-32-29
Helöppet! Sevilla har inte bästa formen medan Valencia är svårslagna. Helgardera.

7. Villareal - Osasuna 70-19-11
Mkt trolig hemmaseger. Men 70% är för mycket streckat. Kiko återkommer men bl.a Santi Cazorla saknas. Man har haft ett par spelare sjuka i veckan. De väntas spela men sådant kan alltid sätta ner formen lite. Osasuna har inga nya problem. X kommer med på värdet.

8. Xerez - mallorca 17-28-55
Två lag med tveksam form. Xerez kommer säkerligen åka ur i år då de är för dåliga för högsta divisionen. Man har bara en hemmaseger men Mallis har bara en bortaseger. I cupen slog man dock Getafe borta senast och det kan stärka självförtroendet på bortaplan. Jag tror inte Mallorca förlorar men tycker inte de ska vara så klara favoriter. X2.


Systemet 144 rader:

2
X2
1X2
2
1X
1X2
1X
X2

-----------------------------------------------------



Övriga spel:

Arsenal - Man U 2-2,75

Man C - Portsmouth 1 (-1) - 1,85
Pompey är för dåliga och saknar fortfarande flera spelare pga Afrikanska mästerskapen mm. Frågan är inte om Man C vinner utan hur mycket de vinner med. Vill det sig väl kan det bli stora siffror. jag nöjer mig med -1 handikappet då oddset är bra men -2 kan även det testas för den våghalsige.

Ghana - Egypten 2-2,00
Ghana har skrällt sig till final. Utan Essien mfl. borde de inte haft en chans att ta sig dit. Men man gynnades nog av att Togo saknades i gruppspelet. I de tre senaste matcherna har man vunnit 1-0 efter att ha tagit ledningen under första halvtimmen och sedan försvarat sig. Det skulle kunna lyckas här med, men Egypten (som egentligen är svagare än de senaste turneringarna) har två raka Afrikanska mästerskap och allt talar för att de vinner igen.
Skulle Egypten göra 1-0 tidigt så kommer det trilla undan. 2,00 är fullkomligt spelbart på rak seger men -1 handikappet lockar lite med tanke på troliga matchbilden vid ett egyptiskt 1-0 mål.

Inga kommentarer: