10 januari 2010

Topptipset söndag

1. Liverpool - Tottenham 45-31-24
LOTTAS. 12-2-2 kulor i lotten och chansen att det blir 1:a är alltså 75%. Enormt värde på hemmasegern alltså. Spelarna verkar ha helgarderat denna för att den lottas men jag spelar såklart på värdet och singlar 1:an. 25% chans att jag är borta. Mindre chans än att Spurs hade vunnit om matchen spelats.

2. Fiorentina - Bari 61-27-12
Viola är överspelade. Man storvann mot Siena senast men Bari är svårslagna och kryssar gärna borta. Fiorentina saknar samma spelare som senast samt Comotto som är avstängd. Bari har även de flera spelare i truppen skadade. Bari är bra defensivt och har bra chans att klara en poäng här också. Jag är inne på att de kan vinna och till 12% är de understreckade. Helgardering.

3. Juventus - Milan 36-33-31
Jag gör det enkelt för mig och helgarderar denna toppmatch. Krysset ligger nära till hand då inget lag vill förlora. Milan är i bättre form och får första garderingen men en förlust för Juve gör att de nog kan glömma chansen att vinna ligan. Svårbedömt och jag garderar på. 1X2

4. Napoli - Sampdoria 55-28-17
Sampdoria är svaga borta och Napoli är obesegrade hemma. Men Napoli känns lite överstreckade IMO och jag spelar 1X. Det bör räcka då Sampdorias form är svag med enbart 2 vinster på de 12 senaste matcherna.

5. Deportivo - Osasuna 48-32-20
Deportivo har bra form med bara 1 förlust i liga och cup sedan oktober (mot Barcelona). Men man har stora skadebekymmer, framförallt offensivtRiki skadade sig i onsdags och är mkt tveksam till spel idag. Osasuna gör dock få mål för dagen och 1X räcker.

6. Real Madrid - Mallorca 73-19-8
Real missade chansen att överta serieledningen senast. Mallis har två raka vinster här, en i ligan och en i cupen, men är så svaga borta i år att jag inte ger dem chans att skrälla i år. Real börjar få tillbaka de som saknats nyligen genom att Kaka, Guti och van der Vaart alla är hela igen. Detta är de enda 2 lagen i La Liga som har full pott i sina hemmamatcher och jag tror inte det ändras idag. Mallorca kommer få känna på Reals frustration med 0-0 senast och det blir storstryk. Säker 1:a

7. Tenerife - Barcelona 10-20-70
Barca känns tveksamma för dagen och är enormt överstreckade här IMO. Man ä obesegrade borta men möter nu ett bra kanariskt hemmalag. Teneriffa kommer göra allt för att få med sig en poäng och jag tror inte de kan få mer heller. 20% på krysset är alldeles för lågt sett till Barcas form samt att Zlatan och ett par till saknas. X2

8. Xerez - Valencia 11-24-65
Xerez ligger sist och lär åka ur. Valencia är ligans bästa bortalag och ska vinna. De har dock uppträtt lite tveksamt på sistone med hemmaförlust i cupen och inga övertygande segrar i ligan. Så jag väljer att gardera med X och det finns lite värde i hemmasegern för er som kan gardera mer. X2


Systemet

1
1X2
1X2
1X
1X
1
X2
X2

3 kommentarer:

USiT sa...

TOTTENHAM!!!

Till och med när de lottar Tottenham vinner de. Nu tar vi guldet i år (ska ringa England och säga att vi ska ha 3 poäng till då den blev lottad 2:a)

Micke sa...

enda matchen man åkte på va den lottade för min del men spelar inte så stor roll när det var så dålig utdelning men störande o åka på en lottat match =) annars bra blogg =) //Micke

Micke sa...

körde dock alla matcher enkla o en halvgardering bara så hade ju varit lite kul alla fall o få in alla med en rad på 2kr ;)