17 januari 2010

Söndagens spel

Ingen lycka igår. Var inte nära i NFL och Topptipset var det ju tur att jag stod över.

Inleder med topptipset idag.

1. Bolton - Arsenal 16-29-55
Arsenal har två raka här men innan dess så har de haft problem här. Dessa lag möts f.ö. i veckan igen i den tidigare inställda matchen. Fabregas är åter i Arsenal men Van Persie saknas fortfarande, vilket ju är ett stort avbräck.
Bolton har ny manager och det kan göra att man rycker upp sig och jag väljer att helgardera matchen.

2. Chievo - Juventus 20-32-48
Juve imponerar inte på sistone. Men idag återkommer Buffon och här brukar man ha lätt. 0-1-5 på senaste 6 mötena och jag tror inte juventus förlorar. X2.

3. Napoli - Palermo 53-31-26
Napoli är obesegrade hemma och brukar inte förlora mot Palermo på hemmaplan. Men jag är inne på att Palermo kan skrälla. Båda lagen har bra form och jagar europaspel. Kommer napolis första hemmaförlust? Jag hoppas det och helgarderar.

4. Roma - Genoa 72-20-8
Roma stora favoriter men jag tror man vinner utan bekymmer. Genoa har spelat sämre den senaste tiden medan Roma spelar riktigt bra. På en kupong där riktigt bra singelstreck saknas så väljer jag Roma trots att de är så stora favoriter.

5. At. Madrid - Gijon 73-19-8
Madrid borde vinna men jag litar inte på dem till 100%. Man är lite för stora favoriter och Gijon kan klara ett kryss. 1X.

6. Malaga - Getafe 36-32-32
Getafe krossade Malaga i cupen i veckan. Det var hemma men har fått ett stort mentalt övertag och då Malaga är svaga hemma så är jag inne på att det är fel favorit här. Hemmalaget saknar dessutom en del spelare, som Duda, och jag spelar X2.

7. Mallorca - Deportivo 44-32-22
Mallis har fortfarande full pott hemma och inget tyder på att det ska förändras idag. Deportivo saknar 6-7 man och jag tror inte man har en chans. Säker 1:a

8. Valencia - Villareal 54-29-17
Villareal har 4 raka här utan förlust men i år har man varit svaga borta med bara 1 seger. Valencia känns som givna vinnare men Villareals tidigare framgångar här gör att de iaf får en X-gardering.

Systemet 144 rader:
1X2
X2
1X2
1
1X
X2
1
1X


--------------------------------------------------

Övriga spel:

Aston V - West Ham 1
Efter ett par cupmatcher så återkommer Friedel, Young och Carew som vilats. WH har stora bekymmer, framförallt offensivt där man inte har någon hel forward. 1,60 riktigt bra på Villa.

Blackburn - Fulham 2
mycket matchande för Blackburn, som verkar ha glömt hur man vinner. Båda lagen har avbräck. Fulham saknar bäste målskytten Zamora men även om han gör mkt mål så är han inte oumbärlig. Fulham har två raka bortaförluster men mot ett svagt Blackburn som spelar dåligt för dagen så vinner man till fina 3,00

3 kommentarer:

Dr.Lundberg sa...

Idag ser topptipset roligare ut.
Jag provar med följande rad.

1.1 X 2
2.1 X 2
3.1 X 2
4.1
5.1 X 2
6.2
7.1
8.1 X 2

Roma och Mallorca känns som 2 bra spikar, lite orolig för Getafe trots att dom vann lätt i cupen. Malaga kan vara sugna på revanch

Anonym sa...

En riktig intressant söndag. Tror dagens säkraste vinnare blir Arsenal och Valencia.

Topptipset

1.2
2.1X2
3.1X
4.1X2
5.1
6.1X
7.12
8.1

72 rader

Europatipset

1.2
2.1X2
3.1X
4.1X
5.1X2
6.1
7.12
8.1
9.1X2
10.1X2
11.1
12.X2
13.1

Reducerat system R-4-4(12)

bahama sa...

Ryggar ditt topptips men lägger till en 2:a i sista macthen då Valencia inte imponerar i de senaste matcherna. Vilket i mina ögon Villarreal gör.