23 januari 2010

Lörsdagens bästa spel

Almagro vann enkelt och Haas ligegr judt nu under 1-2 i set men leder i 4:e med 4-2. hoppas han vänder.


Idag har jag 5 spel som jag redovisar kort. Hade datorstrul igår så min tid är knapp idag.

Sheffield W - Port Vale 1
SW har lånat anfallaren Varney från Derby och har 2 raka segrar. Posh har varit sämre än jag trodde som nykomling och lär åka ur igen. Idag har man 3 ordinarie borta, bl.a. mittbacksparet och man får bekymmer och jag tror man förlorar. 1,80kanonbra.

Bolton - Sheffield U 2
Toppform i SU som nu ligger på kvalplats efter en svag inledning av Championship. Cup idag och man har bättre form, är bättre och har mer vilja och intresse än Bolton. MAn står i för höga odds och 4,40 synas direkt.

Man U - Hull - Båda lagen gör mål.
MU vinner. De gör alltså mål. Hull har petat in bollar mot andra lag även i förluster och 2,30 är ett bra odds IMO och spelas.

MkDons - Tranmere 1
Tranmere har bara gjort mål i 1 av sina 5 senaste matcher. Nu möter man Mkdons som gärna vill till minst kval och som krossade Hartlepool borta förra veckan. Ny vinst idag mot ännu ett svagt lag. 1,60 bra odds.

Elgin - Berwick 1
Elgin har inte spelat match på över 1 månad. Man är utan hemmaseger i ligan men idag tror jag den första kommer. Man spelade bra i decemebr och möter ett berwick med problem. Berwick var svaga senast och har idag bara 16 man hela i truppen varav 3 är spelare som är där på trial. 3,25 på 1:an lockar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shef spelar mot P´boro