06 januari 2010

Topptipset

Lite korta tips. OBS! Skrev fel då jag ändrade mig i slutet. Tack för att det uppmärksammades.

1. Man C - Man U 35-32-33
LOTTAS 6-5-5 kulor i lotten så helgardering är ett måste.

2. Arsenal - Bolton 84-11-5
Arsenal för stora favoriter, man har fortfarande en del borta och Bolton har man haft lite svårt med de senaste åren. Bolton har dessutom 5 raka utan förlust. 1X.

3. Atalanta - Napoli 35-34-31
Fel favorit IMO. Napoli avslutade hösten bra medan Atalanta varit svaga hela säsongen. Napoli är inget topplag på bortaplan men Atalanta har haft svårt att vinna hemma. Ett par spelare borta i båda lagen. Jag chanssinglar Napoli.

4. Cagliari - Roma 31-32-37
Helöppet och dessutom saknas Totti i Roma. Cagliari har dock många skador och Roma ska ha första strecket men jag tycker ändå att matchen ska helgarderas.

5. Lazio - Livorno 60-26-14
Lazio för stora favoriter. Man har inte varit så jättebra under säsongen och Livorno avslutade hösten med 2 vinster. Som vanligt många borta i Lazio och de måste garderas. 1X.

6. Milan - Genoa 74-17-9
Jag tror mktMilan och har en feeling för att de kan komma att vinna ligan före lokalkonkurrenten. Man avslutade hösten med förlust och måste vinna nu för att inte tappa i toppen. Känns som en dunderetta. Båda lagen har flera spelare borta och jag singlar 1:an

7. Parma - Juventus 31-33-36
Kallt i Parma och ställs matchen in måste den helgarderas. Juve avslutade hösten svagt och har många spelare skadade och på landslagsuppdrag. Parma överraskar och jag tror inte de förlorar. Ofta kryss mellan dessa och det är Juves chans till poäng och managerns enda chans att behålla sitt jobb.

8. Sampdoria - Palermo 47-30-23
Palermo avslutade hösten riktigt bra och vann bl.a. borta mot Milan. Sampdoria blev svagare ju längre hösten pågick och man lär tappa än mer. Jag tror på Palermo igen och spelar X2.

Systemet 144 rader
1X2
1X
2
1X2
1X
1
1X
X2

3 kommentarer:

wille sa...

du har skrivit lite fel! du har singlat lazio men inte i info texten där har du 1x

Mårten sa...

Tack. hade Lazio som singel först men tänkte sedan om. Detta medförde att jag glömde singla annat spel. Bäst av de övriga är 2:an på Napoli som jag nu sätter singelstreck på.

wille sa...

va så lite så! tror du skulle hållt fast vid dina första tankar hehe, tror napoli kryssar och lazio vinner hyffsat enkelt men vi får se. postar min rad nedanför!

1x2
1
x2
x2
1
1
1x2
1x

Lycka till!