13 januari 2010

Bittert :(

Visst vann brynäs. Tänk om jag helgarderat och istället vågat ta bort 1:an på malmö. Då hade jag varit 50 000 rikare :(

Bara att ta nya tag. Man kan inte gråta efter nära vinster eller bittra förluster. Spel är spel och idag vinner vi på Topptipset istället.


1. Liverpool - Reading 80-14-6
Liverpool ska bara vinna men 80%? Nej, det måste garderas. Liverpool är inte bra i år och oavgjort är inte helt omöjligt. Inga större förändringar i lagen mot förra mötet och troligen vinner Liverpoolmed några mål men jag väljer alltså att gardera på värdet.

2. Newcastle - Reading 72-19-9
Även här en mycket trolig hemmaseger men Newcastles form är inte den bästa och frågan är om det släpper här eller inte. Newcastle har gått mållösa i 2 matcher i rad och jag väljer att helgardera då Plymouth är understreckade. Newcastle kommer ha med en del ungdomar i truppen medan Plymouth saknar anfallaren Mackie. 1X2

3. Deportivo - Valencia 32-31-37
Deportivo vann bortamötet med 2-1 och behöver alltså inte vinna för avancemang. Man är 1 av bara 2 lag som tagit poäng hemma mot Valencia under säsongen och kan mycket väl göra om det. Valencia låter en del stjärnor vila igen och allt hänger på deras inställning. Spelar de som senast blir det förlust men vill de vinna så ska de klara av det. Helgardera.

4. Getafe - Malaga 50-31-19
Malaga vann 2-1 hemma. Här tror jag dock att Getafe har bra chans att vända på steken. Malaga är grymt bortasvaga men kryssar ofta och har det som enda chans ikväll. 1X räcker.

5. Osasuna - Hercules 57-27-16
Hercules vann första mötet med 2-1. Här tror jag på skräll. Osasuna är överskattade efter sin 0-0 match mot Real Madrid men det berodde mer på real än på sig själva att de fixade 0-0. Osasuna är svaga och har fruktansvärt svårt att göra mål. Hercules spelar riktigt bra i Segunda och jag tror de spelar Serie A-fotboll till hösten. Osasuna kan mycket väl vara ett av lagen som ger dem plats om de inte skärper sig i ligaspelet. Jag tror Hercules har en kanonchans då det är Osasuna som måste skapa något och jag är inne på herculesinst och garderar bara med X.

6. Santander - Alcorcon 69-21-10
Santander vann borta med 3-2. Här ska Santander vinna enkelt men man nöjer sig nog med X och till 21% så garderar jag 1X.

7. Sevilla - Barcelona 22-29-49
Sevilla vann 2-1 borta trots att de saknade massor av folk. Även idag saknas folk med Barcelona verar satsa på detta med både Zlatan och Messi från start. Barca vinner då Sevilla har svag form med 3 raka förluster i ligan. Säker 2:A

8. Juventus - Napoli 44-31-25
Här väljer jag att singelstrecka trots att Juve saknar flera spelare. napoli har nämligen aviserat att man ställer upp med i stort sett en hel B-uppställning och Diego ser till att Juve vinner. Säker 1:a

Systemet 144 rader

1X
1X2
1X2
1X
X2
1X
2
1

2 kommentarer:

Bagarn sa...

Oj, det ska väl mycket till om Osasuna ska spela i Seria A nästa säsong? ;) Håller mig till i mångt och mycket men tror att X2 räcker i Depor-Valencia och singelettan på Juve är något vågad.

MIB sa...

fan va typidskt med powerplay..satt o kolla me o trodde du skulle få in det =) skit då.. nästa gång =)