05 januari 2010

Tisdagstips

Lite snabba tips idag. På Topptipset i söndags var det tur att Real tappade poäng eftersom jag var inne på att ta med Leeds men ändrade mig i sista stund.

Idag har jag 2 spel på ishockey där favoriterna är för stora, 3 hästtips och spel i PL. Alla lite snabba pga att jag har massor att göra.

Hästar:
Southwell 1.40 - Elusive Warrior
Kanonhäst som gillar banan. 2,40 bra.

Southwell 3.10 - Eightdaysaweek
Bra häst som inte vinner så ofta som den är värd. Stallet har toppform. 6,00 för högt.

Southwell 3.40 - The Love guru
Gillar denna häst. Står bra inne och borde vara favorit. 3,00 gör detta till dagens bästa spel på hästarna.


Ishockey
Kanada - USA 2 - 4,40
USA har spelat upp sig under VM. Liknande resultat som Kanada i gruppen och i mötet i gruppen mellan dessa gick det till straffar. Kanada givetvis bättre men är för stora favoriter.

Almtuna - Leksand 1-2,95
Visst, Leksand är bättre men Almtuna lever på sin hemmastyrka. 13 av 16 matcher har vunnits och jag tror man vinner igen. Moneyline kanske är ett säkrare spel men 2,95 på rak 1:a lockar.


Fotboll:
Inställt i ligacupen mellan Blackburn och Aston V idag. Jag hade ändå inget spel där.

Stoke - Fulham -under 2,5 mål (1,80)
Sällan många mål då Fulham spelar borta i PL. Stoke sämre hemma än ifjol och jag tror Fulham vinner men spelar hellre underspelet då man har svårt med målskyttet i båda lagen.

Inga kommentarer: