24 januari 2010

Söndagsspel

Sheffield W vann igår (mot Posh, inte PV; skrev fel i brådskan) och MkDons vann. Men resten missade.

Söndagen inleder jag med 4 spel.

ESK - Nyköping 1
ESK har spelat upp sig och även fast man möter Nyköping som spelat bra så tror jag på hemmasger. ESK har 3 nyförvärv som verkligen är bra och man bör vara större favoriter och till 1,85 spelar jag utan tvekan.

Angola - Ghana 1
Hemmanationen Angola som spelat bra om man glömmer slutminutrarna mot Mali möter nu ett skadedrabbat Ghana. Utan Essien är man svaga och det var nära att man missade avancemang till kvartsfinalen. Nu tar det stopp mot ett bra hemmalag med enormt stöd i ryggen. Jag tror Angola kan vinna med ett apr mål men spelar rak seger till 2,25


Elfenbenskusten - Algeriet 1 / Drogba förste målskytt
Algeriets spelare har klagat på hettan och är tacksamma för kvällsmatch. men det är fortfarande varmt och kommer bli fuktigt och det missgynnar Algeriet. Ivorianerna har inte spelat på 9 dagar pga bara 3 lag i första gruppen men jag tror de har klarat av den vilan bra. Inga större bekymmer i Elfenbenskusten som lär vinna med flera mål. Handikappspel kan vara bra men rak till 1,65 är riktigt bra det med.
Drogba har fått kritik för att han inte tagit fullt ansvar i matcherna. Han kommer visa hur bra han är idag och då han ofta inleder lagets målskytte så tippar jag honom som förste målskytt till 4,50

Inga kommentarer: