26 januari 2010

Topptipset

Onsdag innebär även topptips och då jag ska på Svenska Spelgalan på Berns så hinner jag inte tippa imorgon. Korta tips redan idag men utan procenter då de lär ändras imorgon. Spelar ändå efter var jag tror värdet finns.

1. Chelsea - Birmingham 1X
Chelsea blir nog för stora. Drogba saknas fortfarande och Brum går riktigt bra. Gardera.

2. Aston V - Arsenal X2
10 raka utan förlust för Arsenal här. Senaste AV-vinsten i detta möte kom 1998. AV i LC-final och har toppchans på FA-cupfinal. Arsenal förlorar inte.

3. Blackburn - Wigan 1X2
Helgardera. Bb troligen för stora favoriter.

4. Everton - Sunderland 1
Sunderlan urkassa i helgen medan Everton spelar bra trots cupförlust. Säker 1:A

5. Man U - Man C 1
Man U kanske bara kan vinna en trofé i år och det är LC. Uddamålvinst räcker för förlängning och det fixar de.

6. Milan - Udinese 1X
Cupmatch. Milan bör vinna men inställningen är alltid ett frågetecken då det gäller italiensk cup.

7. Marseille - Lille 1X2
Franska LC. omöjlig att tippa. Helgardera

8. PSV - feyenoord 1X
PSV riktigt bra och ska vinna. Cupinställning inte alltid den bästa dock och skrällchans finns. Kan vara singelstreck om under 60%.

1 kommentar:

Dr.Lundberg sa...

1. Chelsea - Birmingham 1X2
Går inte att räkna bort Birmingham längre.

2. Aston V - Arsenal 2
Som sagt 10 raka, Villa tveksam form. Jag chansar!

3. Blackburn - Wigan 1X2
Bb för stora favoriter

4. Everton - Sunderland 1X2
Everton har inte spelat dåligt sista tiden, men man har inte vunnit så många matcher. Jag ser värde i att helgardera.

5. Man U - Man C 1
Jag tippar med hjärtat här.

6. Milan - Udinese 1X2
Såg Milan senast mot Inter och det är ingen vacker fotboll dom spelar. Riktigt uselt, här tror jag på skräll.

7. Marseille - Lille 1
Marseille hemma, Lille saknar starka kort. Jag chansar!

8. PSV - feyenoord 1X2
Holländska har jag noll koll på.

Good luck, tack för en bra blogg mannen!