13 juni 2008

Fredagen den 13:e EM

Otursdag idag men det kändes som oturen var framme redan igår. Jag såg inte matcherna som sagt var men kunde slänga ett öga på en Tv ett par gånger under kvällen. Såg att Polen ledde i 80:e och när jag kom hem och hörde att de förlorat på en hårt dömd straff var det jobbigt. Nu var ju Polens mål tydligen offside så det kanske jämnade ut sig!?
Österrikes mål ledde iaf till att Kroatien tog sig till kvarten och att Tyskland tar sig dit på oavgjort mot ett för svagt Österrike, så denna grupp känns över.


Idag är det två tuffa matcher, som alla i Grupp C men jag har ett speldrag.

Italien - Rumänien 2
Italien överskattas enormt i denna match. Man var väldigt svaga bakåt mot Holland och Rumänien är ett annat starkt offensivt lag (även fast de inte visade det mot Frankrike) och Italien kommer få problem.
Visst kan de komma att skapa chanser men så länge Rumänien inte släpper in ett tidigt 0-1 mål (vilket kommer innebära sedvanlig italiens grisfotboll) så har jag svårt att se Rumänien förlora detta. Jag spelar rak 2:a till fina 5,50 eller mer men även X2 ger helt spelvärda odds.


Holland - Frankrike står jag över. Jag hade hoppats att Holland skulle ligga i låga odds efter segern mot Italien men det är jämna odds och jag är lite orolig att man nöjer sig med ett eventuellt kryss. Holland är skakiga bakåt och det kan bli franska mål och om offensiven inte funkar så blir det en oviss match. STÅ ÖVER!
Känner mig lite tvek

Inga kommentarer: