07 juni 2008

Lördagens bästa spel

Lördagen började bra :)
Wests vann med 40-16


I övrigt på lördagen har jag ett par spel till EM.

Schweiz - Tjeckien 2
Spelade denna redan i december som ni kanske minns. 2,60 fick jag då på Tjeckien och inte kunde jag ana att vi skulle hå ett högre odds idag. Tjeckien har baissats här och där och oddsmakarna har hängt på. Tjeckien vann sin kvalgrupp och slog ex. Tyskland på bortaplan.
Schweiz ska inte överskattas. Det är inget topplag och även om det är hemma-EM så kommre de få enormt svårt i den grupp de hamnat i.
Inga större bekymmer väntas i lagen och jag kan inte förstå hur Schweiz blivit favoriter, ofattbart om ni frågar mig. Självklart utnyttjar jag detta och spelar mer på Tjeckien till så höga odds som möjligt.


Dagens andra match bör vinnas av portugal men oddsen lockar inte.



Jag har även 2 långtidsspel i EM:

Skytteligavinnare: Ballack 26,00 och mer.
Tyskland kommer göra många mål. Skyttevinnarna finns ofta hos ett lag som gör mycket mål i inledande gruppspelet och det har Tyskarna möjlighet att göra. Ballack underskattas lite efter sin säsong i Chelsea men i lndslaget vet han hur man klipper in många mål. bra överodds.


Mästare: Tjeckien
jag tror som sagt mycket på Tjeckien och tycker de har en lätt grupp och kommer sedan få överkomligt mostånd i kvarten. Det kan bära hela vägen och odds över dryga 20ggr är för höga.


Sedan hittar jag ett spel hos Unibet som känns bra (andra kan ha liknande spel)
Tjeckien och Portugal tillsammans göra mer än 2,5 mål (1,80)
Det här kan Tjeckien fixa på egen hand. Tror båda lagen kan göra minst 2 mål var idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker inte klaga på ditt spel. Du fick trots allt in de spel du spelade idag. Men det var nog inte riktigt så stor skillnad som många trodde mellan Tjeckien och Schweiz. Snarare vill jag ge cred till spelbolagen för deras riktigt vassa oddssättning.

Att Tjeckien skall vinna EM känns lite långsökt efter dagens match. Å andra sidan kan man hävda att det inte är nu de skall prestera. Vi får se. Helt klart intressant och du levererade resultat i alla fall!