11 juni 2008

Onsdagens EM-spel

Andra omgången inleds idag och det blir intressant att se hur det går. Topplagen i grupperna möts i denna omgång och det kan bli mycket taktik som avgör.


Tjeckien - Portugal 1 / 1X
Här är Portugal alldeles för stora favortier. Jag tyckte inte de övertygade i första matchen. Visst uppvisades lite teknik men som lag var de inte bättre än Tjeckerna. Tjeckien hade svårt men jag tror de blir bättre ju längre turneringen pågår. Dessutom är de starka defensivt och kommer sätta stopp för Portugiserna och framförallt Ronaldo. Cech i målet är också en orsak till att jag tror att Tjeckerna tar poäng idag.
Båda lagen vill vinna för att slippa Tyskland i kvarten. men frågan är om viljan att vinna är större än oviljan att förlora. hursomhelst; jag anser att Portugals odds är alldeles för lågt. Att någon kan anse att de har mer än 50% chans att vinna är ofattbart (Misstolka mig inte, de ska vara favoriter men inte till dessa löjligt låga odds). Men det utnyttjar jag genom att spela på Tjeckerna.
1:an till över 5 i odds är riktigt bra och 1X till över 2,00 känns också mycket bra och spelas.

SIDOSPEL:
Jag har ett sidospel som måste spelas innan första matchen idag. Jag tar oddsen från Unibet då de är de enda jag hittat som har just detta spel.
Flest mål i Portugal av Simao och Ronaldo
Här spelar jag utan att tveka på Simao. Jag är inne på att Ronaldo går mållös från turneringen. Dessutom är han inte straffläggare i Portugal (vilket är tur för dem, framförallt idag då han missade två straffar mot Cech under säsongen). Simao däremot är en av lagets förstaval då det gäller straffar och på det sätt som Portugal spelar komme spelare bli neddragna i straffområdet. Jag har feeling för att Ronaldos bevakning kommer göra att han inte får mycket plats i någon match och spelar därför att Simao gör flest mål i EM av dessa två till höga 5,75.


Schweiz - Turkiet 2 / över 2,5 mål
Schweiz saknar sin stora stjärna Frei och även om de spelade bra utan honom mot Tjeckien så är man klart fösvagat. Turkarna överraskade med ett bättre spel än jag trodde och de kan mycket väl vinna här. Båda lagen måste gå för vinst och Turkarna är bättre offensivt.. Om de bara vågar och lyckas mer runt straffområdet så vinner de utan problem. IMO skulle lagen vara jämna i odds så 3,30 eller mer på Turkarna är riktigt bra.
Två lag med svaga försvar som måste gå för vinst gör att det luktar målrikt. Över 2,5 mål står i höga 2,50 eller mer hos flera bookies och det är bra

Inga kommentarer: