22 juni 2008

Söndagsspel

Ryssarna varnade jag för i december och skrev att spel på dem till 34 ggr kunde vara intressant. Tyvärr så gick jag emot mig själv då EM började, bl.a. pga ryssarnas skador. men de visade igår att de är bästa laget av de 3 som är vidare till semi.
Rugbyspelen satt till 50% igår. Catalans krossade sina motståndare och vann med 52-14! Men Hull KR förlorade :(


Idag kan jag rekommendera spel på hemmalag i Asiatiska VM-kvalet och har ett spel på kvartsfinalen i EM.

Spanien - Italien 1
Spanien imponerade i första matchen, var svagare mot Sverige och ställde upp med B-lag mot Grekland. Vi har sett att alla 3 länderna som vann sina grupper i EM och som vilade spelare i sista gruppmatchen har åkt ut. Kanske tillfällighet, men jag tror Fjellström är inne på rätt spår då han tror att det just har med att man vilade spelare och störde momentumet man hade uppe. Dock så bör det visa sig klokt med vilodagen om lagen klarar sig förbi kvarten och man är igång igen.
Italien har inte varit bra i EM men hankat sig vidare, som så ofta förut. Förut har de dock haft kvalitéer i laget och kunnat bli bättre och bättre. men årets upplaga känns väldigt bleka och utan Gattuso och Pirlo får de svårt idag. Spanien brukar implodera efter gruppspel i Em, precis som Holland (vilket vi såg igår9 men jag anser Spanien vara av så pass högre klass än Italien att jag tycker dagens odds är för bra för att stå över. 2,00 hade mitt odds på Spanien varit så spela det högsta ni hittar.


I VM-kvalet i Asien spelas avgörande matcher.
Irak - Qatar 1
Vinnaren i matchen Irak - Qatar går vidare till 4:e kvalrundan (Irak kommer dit med oavgjort också). Irak har visat mer klass och jag såg båda deras matcher mot Australien och de har riktigt bra spelare i truppen. Qatar slog irak hemma men Irak har en vassare trupp nu och trots "hemmaplan" i Dubai så ska de vinna detta. 2,00 eller mer känns som klart överodds och spelas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Satan Qatar vann, skit spel helt enkelt. Dom fukar ju, slösar på tiden. Hörde att det var ngt med VM, om Irak vann? Stämmer det eller?