26 september 2009

Lördagsspel del 2

Hela 8 spel har jag att rekommendera denna lördag. Hoppas något passar er :)

Blackburn - Aston V 2-2,30
Stoke - Man U 1-9,00
Se topptips för mer info. AV odds tycker jag är riktigt bra och Stoke har större chanser än oddset att skrälla.

Fulham - Arsenal 1
Arsenal får tillbaka bl.a. Arsjavin men har visat sig sår bara på bortaplan hittills och mot Fulham har man två raka bortaförluster. Ordinarie målvakt Almunia saknas igen. Fulham har en del skador, bl.a.Nevland och Simon Davies. Jag tycker oddsen blivit väl höga på Fulham. Finns ingen som helst anledning att de ska stå i 6,50 så ett spel på hemmaseger är ett måste.

Derby - Bristol c - under 2,5 mål
Derby har startat svagt med bara 2 vinster på 8 matcher. BC har börjat bättre med bara 1 förlust på lika många matcher men 3 av 4 bortamatcher har man kryssat i. Man har haft en del otur genom tappade poäng via mål på övertid och jag tror båda lagen är nöjda med den poäng de har från start. Mycket troligt 0-0 och underspelet spelas till 1,75.

Swansea - Sheffield U 2
Swansea har börjat säsongen uselt. Man har bara 1 seger på de första 8 ligamatcherna och hemma har man 0-3-1. Man har inte gjort mål på 3 raka och totalt har man bara gjort 3 mål i ligan. Idag återvänder anfallaren Dobbie men det tror jag inte bidrar till så många fler mål mot Sheffield U som spelar bra. Enda förlusten för SU kom i förra bortamatchen mot Coventry. Jag tror på lätt bortaseger till 2,25

Ipswich - Newcastle 1
Ipswich är bättre än tabellplaceringen och det är dags att de börjar visa det. Newcastle har inlett bra men saknar idag Guthrie, Barton och Simpson. Man förlorade sin senaste bortamatch i ligan (samt i cupen i veckan) och jag tror att Newcastle kommer falla tillbaka lite i serien och idag har jag stark feeling för Ipswich till 2,90.

Grimsby - Darlington 2
Usel start på säsongen för Darlo men nu vänder det. Senast var man riktigt bra mot serieledande B´mouth trots förlust och första segern kommer närmare. Grimsby har man dessutom lätt för; Man har 5 raka segrar mot dem, likaså har man 5 raka bortasegrar och 14 raka matcher inbördes utan förlust. Man saknar förvisso fortfarande en massa spelare och Grimsby får tillbaka ett par anfallare till truppen. Jag tycker ändå att 4,20 är för högt på Darlo. De är på G och traditionens makt är stor.

Hull Kr - Wigan 2
Super League. Lagen vann sina bortamöten i seriespelet. Här tror jag att Wigan återupprepar det. Wigan känns starkare och har inte haft några större skadebekymmer på senaste tiden. Oddsen är helt jämna vilket är fel då Wigan borde vara 4-6 poäng bättre och 2:an spelas.

1 kommentar:

Johan sa...

Trevlig Blogg med bra analyser och speltips.