29 september 2009

NFL + tidig hockey

Igår satt 3 av 5 NFL-tips.
Jets, Giants och SF 49´ers gav allihop vinst.

Är lite kort idag. Ska sova en liten stund innan MNF.

I natt är det Dallas - Carolina. En match där man kan tycka att Dallas ska vinna enkelt. Men jag är inte säker på att de täcker handikappet på 9 poäng. Åke (som alltid ger bra tips i kommentarer till mina inlägg) tror på underspelet och jag är benägen att hålla med. men mitt spel blir Carolina +9. Jag tror Dallas vinner, men det blir med max 1 TD. Jag tror på en jämn match och om bara inte Carolina slarvar i slutet så blir det jämnt.
Spelet blir alltså:
Dallas - Carolina 2(+9)


Elitserietips har det frågats efter. Jag är ingen jättefan av ishockey, mestadels då Elitserien bara är en lång (och i många fall tråkig) transportsträcka till slutspelet. Men återigen gav Åke ett tips som jag snor och lägger till lite på.

Brynäs - Frölunda 2 / under 5,5 mål
Underspelet baseras på fjolårets resultat samt det faktum att båda lagen varit snålspelande i år. Frölunda är ett klart bättre lag (åtminstone än så länge) och jag tror de vinner till bra 2,20 eller mer.


Under tisdagen kommer tips till CL, engelsk fotboll mm kolla in under dagen.

2 kommentarer:

Åke sa...

NFL blev som jag trodde Panthers fick bara en TD.

Dock ska jag säga att Dallas kommer få det svårare mot ett lag med bättre samspel i passnings spelet.

Men hur som helst underspelet satt även det.

2 av 2 med andra ord

Ska bara jobba in Frölunda ikväll.

I allsvenskan har jag även gjort ett dubbel spel.

VIK - Malmö 1X
Växsjö - Björklöven 1

Till oddsen 2,20

Anonym sa...

Det dubbelspelet känns jäkligt säkert, västerås och växjö är båda bra hemmalag. Men lite osäker på malmö, väldigt upp och ner-lag tycker jag. Men testar denna. Tack Åke. Btw, du borde starta en hockeytipsblogg!