29 september 2009

Onsdagstips

Colchester och Walsall kombinerat med Fröludas vinst (tack Åke) och underspelet i hockeyn
gjorde att det blev litet plus trots storförlust för Derby bl.a.
Torquay var på väg mot vändning men strax efter kvitteringen blev målskytten utvisad. Blir intressant att läsa hur det gick till :)

Jag ska bort imorgon men hoppas hinna tippa lite till torsdagens matcher. Sedan är jag på konferens fredag-lördag. Räknar med att kunna blogga via mobil eller på annat sätt på fredagkvällen, men man vet ju aldrig. Lördagstips kommer annars i kortare format vid 14-tiden på lördag. Så stå ut.

Kolla dock in här varje dag. Jag kanske lägger ut bra tips ändå och kanske kommer fler tips i kommentarerna.

Nu över till onsdagens topptips. Bara kort då ser fotboll samtidigt och sedan måste i säng.

1. Bayern M - Juventus 1
2. Bordeaux - m. Haifa 1X
3. Man U - Wolfsburg 1X
4. Milan - Zurich 1X
5. R. Madrid - Marseille 1
6. A. Nicosia - Chelsea 1X2
7. Porto - A. Madrid 1
8. Newcastle - QPR 1X2
72 rader (ovanligt litet system för mig men jag anser att det räcker. Se inlägget ovan för mer info)

Jag har stark feeling för att Milan, Bordeaux och Man U alla kan tappa poäng. Mina singelstreck är båda understreckade just nu. Juve kommer få riktigt tufft att ta poäng. Porto borde vara klarare favoriter än de är. Atletico har inte visat mycket denna säsong och Porto är ett bra hemmalag i Europa.
QPR har jag feeling för. Kan inte riktigt förklara varför mer än att Londonlagets formkurva pekar kraftigt uppåt.

Spel i övrigt:
Bayern munchen - 2,20
QPR-5,00


Sedan ett par specialspel från William Hill. (Ett lagt spel stryks då Luca Toni saknas i Bayern. Återbetalning väntar.)
Gomez göra första målet och Bayern vinner - 9,00

Ronaldo göra mål för Real och Real vinna - 1,75
Real vinner och jag tror man vinner stort. Då kommer Ronaldo göra mål och detta spel är roligare än att spela på rak seger som inte ger något.


imorgon är det även Div 1-hockey och jag har en 2 spel (kanske en dubbel?) i Div 1 C att bjuda på.
Enköping - Arboga 1-1,45
Surahammar - Valbo 2-1,90

4 kommentarer:

DejanT sa...

hej där
Tänkte bara säga att spelet på Toni lär inte ge något. Läste någonstans idag att han är petad.

Gustav sa...

Är det jag som har räknat fel, eller är topptipset på 72 rader istället för 144?

DejanT sa...

Luca Toni will be among their number. The striker, who has twice gained match practice in the third division with the reserve team as he continues his comeback from an Achilles injury, will not be named to face Juventus, Van Gaal announced. “A player has to be 100 percent fit – and Toni isn’t. Another reason is that I have four other strikers.”

från bayerns hemsida

Mårten sa...

Tipshunter:
Ser det nu jag också. Olika info på olika sidor. Blir återbetalning där då men jag skriver ett tillägg i inlägget. Tack!