16 september 2009

Topptipset

Dagens topptips-tips:


1. Inter - Barcelona 27-34-39
Barca ska inte vara favoriter här. OK... de är mästare men borta mot Inter ska de inte vara favoriter IMO. Men Zlataneffekten hos spelarna i Sverige är stor. Det tackar jag för.
Här är jag inne på säkert X. Jag känner mig övertygad om att matchen slutar så. Med svaga Kiev och Kazan i gruppen finns ingen tvekan om att dessa två lag är de som går vidare. Man kommer (om det finns behov) att kunna ta full pott i övriga matcher och därmed avancera. Inget lag vill förlora och Mourinho är en manager som nöjer sig med att "bara" gå vidare och man börjar avancemanget med poäng här. Jag garderar dock med 1:an för värdets skull men säkert X skulle räcka om ni vill gardera någon av mina säkra.

2. Liverpool - Debrecen 94-5-1
Helt vansinnigt stora favoriter har Liverpool blivit. Men jag kan inte hitta orsak att gardera. Debrecen är nya i detta med CL-spel och att spela första matchen borta på Anfield kommer skrämma slag på dem. Här tror jag det blir storseger och det är de andra matcherna på kupongen som får skapa bra utdelning. 1:a.

3. Lyon - Fiorentina 43-33-18
Dessa lag möttes här i första gruppomgången förra säsongen också. Då tog Viola ledningen med 2-0 men tappade till 2-2. I år tror jag också att det blir max 1 poäng till Lyon, som blivit alldeles för stora favoriter. Lyon saknar flera spelare, bl.a. har man defensiva avbräck. Fiorentina får troligen tillbaka Mutu och har inga större bekymmer. Troligen målrikt igen och X2 räcker.

4. Sevilla - U. Urzicen 85-11-4
Urzicen är en ny bekanting som jag inte vet mycket om. De tränas av Dan Petrescu och är rumänska mästare. Man vilade en hel hög spelare i helgens ligamatch för att ladda för denna match och jag är inne på att man kan få med sig en poäng. Sevilla är löjligt stora favoriter. De är inget oöverkomligt gäng. Ifjol inledde rumänska Cluj CL med vinst borta mot Roma. Idag har deras landsmän chans på poäng i Spanien. Jag nöjer mig dock med kryssgarderinghelgarderingar behövs på annat håll. 1X.

5. Stuttgart - Rangers 51-31-18
Stuttgart har inte inlett Bundesliga bra. Bara 1 vinst på 5 matcher visar på svag form. Idag saknar man dessutom med största sannolikhet Hleb och det är ett jätteavbräck. Rangers tappade sina första poäng i ligan i helgen. De har inga nya jättebekymmer till idag och jag är inne på skräll. Rangrs kan mycket väl ta poäng eller t.om. vinna här och jag helgarderar.

6. Olympiakos - Alkmaar 47-30-23
Olympiakos brukar ta sina poäng hemma i CL. I kvalet vann man alla matcher både hemma och borta och tillsammans med de 2 ligamatcher man spelat så är man uppe i 6 raka "riktiga" matcher utan insläppt mål. Man har en del avbräck men ska normalt slå holländarna på hemmaplan. Wernblom och Hamadaoui saknas i Alkmaar. Hamadaoui är lagets bäste målskytt denna säsong så det är ett klart avbräck. Detta känns som en match Olympiakos ska vinna enkelt men jag har feeling för an tät match där inget lag vill förlora, snarare än att båda vill vinna. 0-0 risken finns och jag spelar 1X.

7. St. Liege - Arsenal 12-25-63
Arsenal är för stora favoriter. Man har stora skadebekymmer då Van Persie, Arsjavin, Denilson mfl. saknas. Liege är obesegrade i belgiska ligan men har kryssat 4 av 6 matcher. Kryss och mer kan de få idag också eftersom Arsenal saknar så många spelare. Jag helgarderar direkt.

8. Helsingborg - Göteborg 30-32-38
Varför är Gbg favoriter? 4 raka utan vinst här. Man har flera spelare borta idag, bl.a. Gustav Svensson, Alexandersson och Mustafa. helsingborg har gett upp Allsvenskan efter förlusten mot BP och satsar stenhårt på cupen. Lantz, Henke och Jönsson återkomemr alla 3 troligen idag och det lyfter HIF till seger. Säker 1:a


Systemet 144 rader
1X
1
X2
1X
1X2
1X
1X2
1

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mårten! jag vill passa på att tacka dig för att du sätter griller i mitt huvud! var inne på att singla liverpool, lyon och sevilla för att helgardera resterande! nu funderar jag istället på olympiakos istället för lyon, men det är ju 243 rader, sen tänkte jag lägga två kronor raden.. så hjälp mig att hitta den sista singeln. helsingborg är inte ett alternativ!

Anonym sa...

Tjena!
Får samma känsla som jag fick när
du tippade 1X på Unger - Sverige
när det gäller match #1 Inter - Barca..
var är 2:an!
Annars ser din rad intressant ut!
men avsaknaden av 2:an känns övermodigt..
Tror även mkt på X mellan Helsingb - IFK.

Stoffe sa...

Håller med om Inter-Barcelona. Veckans bergkryss! Båda lagen lär vara nöjda med oavgjort och som sagt så har de inga övriga hot i gruppen.