27 september 2009

NFL sunday

Glömde tidigare att meddela att iaf Rugbyn satt igår.

idag är jag fortfarande med på Topptipset. Bolognas sena kvittering höjer utdelningen rejält för de som får 8 rätt. Helsingborgs tapp av 2-0 till 2-4 var lite märklig. Tur att jag helgarderade :)
Tyvärr tappade Palermo sin ledning :(


Nu till kvällens NFL. Väldigt korta analyser tyvärr pga tiden. Kolla gärna Åkes NFL-tips i kommentaren till förra blogginlägget. Vi är överens om flera spel. Det hoppas jag bådar gott.


Ny Jets - Tennessee 1(-2)
Linan har gått ut här så det verkar som fler tror på Jets. Jets är obesegrade medan Tennessee varit lite av en besvikelse för mig. Jets vinner med en TD.

Tampa Bay - NY Giants 2(-6)
Känns somklasskillnad i år mellan dessa. Giants kommer ha lekstuga och vinna med minst 2 TD.

St louis - Green Bay 1(+6,5)
Här är jag inne på att bookies gjort helt fel. Jag tror St Louis tar sin första seger här så handikappet spelas givetvis.

Minnesota - S.Fransisco 2(+7)
Jag gillar 49´ers och jag är inne på att det, liksom i matchen ovan, är fel favorit. Favre i all ära men SF har mött vassare lag än Minnesota hittills och jag tror man vinner även här.

Buffalo - New Orleans 1(+6)
Buffalo borde varit 2-0 då man faktiskt borde ha slagit Patriots i första omgången. NO känns enormt överskattade och deras vinster hittills ska inte överskattas. Först slog de ett svagt Detroit som inte vunnit på evigheter och som hade en rookie QB, därefter slog de Philadelphia som för dagen saknade McNabb. NO släpper till många poäng och detta känns som ett mycket bra spel.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Brukar läsa dina tips med jämna mellanrum. Sjävklart tippade jag ungefär som dig på topp idag. Men tyvärr leder Zaragoza med 2-0. Läste AB att Zaragoza var närmast segern sist mot Gijon.Getafe kanske var lite trötta nu efter segern mot Valencia.

Robin sa...

Du är min husgud men den här gången glömde jag att titta din tipsrad och tur var väl det. Nu sitter jag med helgardering inför sista matchen och 8an är klar :)

Anonym sa...

ÅKE ? var är du , dina hockeytips är guld värda!

Åke sa...

Haha glömde bort att posta dem men enda jag lirade var Under 5,5 i FBK - TIK matchen.

Gick väl halv hyffsat i söndags 4 av 7 spel satt. Men är otroligt besviken på Cardinals har aldrig sett till maken på hål i deras offensive line :(

Var bara skrattretande att se hur de i TVÅ ggr gjorde bort sig under 5 yards till TD. De har INGET springspel alls och detta kommer bli en MYCKET tung säsong för dem. Lägg detta på minnet möter de ett lag med hyffsad Pass Rush så kommer jag dega in på raka linjer emot dem.

Hur som helst

I kväll tar Dallas emot Panthers och Tony Romo som är QB i Dalls var i senaste matchen "all over the place". Han är sjukt ojämn den karln.

Dock har vi ännu ett yrhöns i panthers deras QB har FEM interceptions på sitt samvete på de två första matcherna. Deras O line har inte mycket självförtroende till deras passnings spel och det märks då de håller sig på marken och roterar mellan sina två running backs för att avlasta Delhomme som är deras QB.

Jag tror tyvärr att Panthers inte får mer än 1-2 TD mot Dallas idag.

Det som lockar absolut mest är under spelet i denna match. Jag har hittat Under 48 på pinnen till oddset 1,935 jag degar in 10 units på det spelet.

Sedan spelar jag Dallas på -7,5 HCP till 1,909 även den på pinne lirar 4 units på det spelet.

Åke sa...

Glömde fälla in att det kommer vara stekhett i Dallas ikväll och nada regn enligt rapporterna. Kan Tony hålla uppe sitt spel och hålla Panthers Defense på banan länge kommer detta att bli en sjukt jobbig kväll för Panthers. Panthers lever på sitt spring spel som är ett av de bästa i ligan men värmen även här tror jag kommer suga musten ur deras running backs.

Men som sagt Romo e Romo och jag skulle inte rekommendera mer än 4 units på mitt HCP spel som jag gjort.

Det är med tanke på vädret och lagens spel system som jag sätter 10 units på Under spelet.

Åke sa...

Jag kollade morgondagens matcher och måste bara kast ut ett sjukt bra tips.

Brynäs - Frölunda 2 odds 2,25!!!

Altså de borde ligga runt 1,80 det finns inte mycket i spelet hos Brynäs som talar för en hemma vinst här. Jag degar in för denna lina kommer droppa väldigt snabbt.

Floyd sa...

Hänger med på ditt underspel.

Tack för tipset