26 september 2009

Lördagsspel

Jag är lite senare ute än jag först tänkt mig. Men här kommer första delen av mina lördagsspel; nämligen topptipset. Kupongen ser lättlöst ut och färre rader än mina 144 kan mycket väl pricka in 8 rätt.


1. Kalmar - IFK Gbg 32-33-35
Kalmar tog en poäng mot Häcken senast men det är tydligt att Elm saknas. Gbg har guldläge efter AIK:s förlust i veckan och mycket talar för att de tar ett stort steg mot guldet idag. Man brukar ha lätt här i Allsvenskan. På de senaste 7 har man 5 vinster och inga förluster här. Man har 10 raka utan förlust och 5 raka i Allsvenskan utan insläppt mål. Hysén saknas och det gör att jag väljer att gardera en annars säker 2:a med krysset.

2. Birmingham - Bolton 43-33-24
Brum har fortfarande stora skadebekymmer men Larsson, Carr och Carsley återkommer troligen idag. Bolton har inga större skador. Brum är ett starkt hemmalag i Pl men Bolton kan alltid få en poäng mot lag som Brum. 1X räcker långt.

3. Blackburn - Aston V 27-32-41
AV har kommit igång efter förlusten mot Wigan i premiären, men det kanske kan ursäktas då man fortfarande var inblandad i Europaspel då. Nu har man 4 raka ligasegrar och 4 raka i liga och cup utan insläppt mål. Blackburn är ett lag man haft lätt för. Ingen förlust de 3 senaste åren och 3 raka segrar här. Blackburn kommer ändra i sitt lag jämfört med senaste ligamatchen men jag tror inte man räcker till. Säker 2:a

4. Liverpool - Hull 91-7-2
Tråkig match att ha med då Liverpool inte kan förlora. OK, Hull skrällde till sig kryss förra säsongen men man är så mycket sämre nu medan Liverpool är bra just nu. Liverpool har aldrig förlorat mot Hull och gör inte det idag heller. Snarare vinner men med 3-4 mål. Säker 1:a

5. Stoke - Man u 11-25-64
Man U hade en turvinst här ifjol och denna gång blir det inte lättare. Det är hemma Stoke gör bäst ifrån sig och jag tror att man mycket väl kan ta 3 pinnar mot ett Man U som inte imponerar. Fabio är avstängd i bortalaget. Helgardera!

6. Tottenham - Burnley 71-20-9
Burnley är svaga borta och Spurs ska vinna detta. Jag tycker dock det finns bättre singelstreck och garderar med X. Spurs har en del spelare, bl.a. King, borta och har två raka ligaförluster. Viss kryssrisk och 1X spelas.

7. Wigan - Chelsea 7-19-74
Wigan har aldrig slagit något av de stora fyra lagen i PL. Det gör man inte idag heller. Chelsea ska ju vinna detta men jag garderar upp pga att Chelsea är för stora favoriter och att det ofta varit jämna matcher här, även om Chelsea alltid vinner i slutändan. X2

8. Coventry - Middlesboro 31-32-37
0-5 hemma mot West Brom var inte bra. Man ska ändå vara starkare än Coventry. Jag väljer dock att helgardera då förlusten senast kan vara tecken på formtapp.


Systemet 144 rader
X2
1X
2
1
1X2
1
X2
1X2




Övriga lördagstips kommer lördag fm.

6 kommentarer:

Martin sa...

Mycket intressant analys. Blir att rygga även fast jag sällan spelar på topptipset. Vi håller tummarna :)

Åke sa...

LHC - FBK 2
LHC har haft det tufft i inledningen med förlust mot Södertälje i i torsdags. LHC brukar ha bra fart i spelet men jag tror detta lag kommer att klättra senare halvan av säsongen och få ordning på sitt spel. Jag förväntar mig att LHC ligger top 5 till våren. Men ännu nog om det. Varför jag spelar 2 på denna match är för att detta odds bygger på ren statistik från tidigare matcher. FBK har haft problem borta mot LHC och förlorade även mot LHC med 3-0 i Nordic Trophy där Norrena storspelade. Men notera detta var en försäsongs match och det är dessa saker som lägger upp detta odds till skyhöga 3,720 på pinnacle. Även om FBK har haft en heldel rotation sen 08/09 så är de än engång stabila. FBK har inte haft en borta vinst mot LHC på länge men lita på mig att denna svit bryts ikväll. Men detta blir också enda borta vinsten FBK kommer att få mot LHC denna säsong. Senare kommer LHC att fylla på med Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac.

Som sagt spelar FBK till oddset 3,720

Åke sa...

BIF - SAIK 1
BIF har alltid haft enkelt mot SAIK på hemma is och inte mycket talar för att SAIK ska vinna denna match. Blir ännu en i raden av BIF vinster.

DIF - MoDo 1
Skåpsäker etta här! DIF var riktigt bra mot HV71 och det somtidigare fungerat så bra för MoDo blev rena chaoset i primären mot HV71 dvs backspelet. På 2000-talet har modo 20 borta matcher och 2 ynka vinster :( Modo hjärta vill spela Modo men helt seriöst blir det borta torsk igen. Sedan är Sundström borta även denna match så ingen som kan servera pass till Skröder. Fattar inte varför inte Horava sätter Forsberg med Zucarello och Skröder...men men...allt som allt så kommer ni märka bristen på försvarspel även denna match och som jag sa även förra matchen kommer Modo även denna gång borta mot DIF torska andra perioden. Mot frölunda torskade man andra perioden med 1-3. Sitter ni med live betting är det bara att slanta in inför andra perioden, det slår aldrig fel när det är Modo som är på isen.

Åke sa...

Övriga matcher
LHF - SSK 1
hemma starka luleå tar SSK

RBK - HV71 2
HV71 kommer trumma på med sitt grymma power play spel och nöta ner RBK.

Frölunda - TIK 2
TIK har skrällt nere i göteborg förrut och ska man göra det mot Frölunda ska man göra det i början av säsongen för sedan växer de och blir sådär äckligt cpstarka på hemma plan. Du kan hitta TIK till oddsen 4,790 på pinnacle och jag kommer testa spelet då jag anser att TIK har det spelet Frölunda oftast har problem emot, men kommer inte lasta in några större summor på denna match.

H sa...

Bra analys!

Jacob sa...

Bra analys av topptipset! Men är det jag som ser fel eller är det ett 72 raders?