12 september 2009

Topptipset

Usch... förkylningen sitter hårt fast. Kanske Svininfluensa på G? Tipsen blir iaf lite mer kortfattade pga detta.

Inleder lördagen med Topptipset som jag hoppas ger en rejäl slant då en del stora favoriter kan falla.


1. Man C - Arsenal 30-37-33
Man C har gjort allt rätt och även om Arsenal startat bra så är jag inte säker på att man är så bra som vissa resultat kan indikera. Arshavin saknas i Arsenal tillsammans med de som tidigare varit borta. Fabregas återkommer dock och det är ett plus. Man C har hållit nollan hittills men har inte mött lag i samma kaliber som Arsenal. Tevez saknas och Robinho är tveksam. Ändå får Man C mitt tips idag. Jag tycker man borde vara favoriter men är det varken här eller sett till oddsen. Kul singeletta.

2. Blackburn - Wolves 72-25-3
Här har Blackburn blivit alldeles för stora favoriter. Senast tog man sin första poäng genom 0-0 hemma mot West Ham. Wolves har 1 vinst hittills, borta mot Wigan. Detta är två lag som inte kan göra mål. Blackburn har gjort 1 mål och Wolves 2. Mycket talar för att det blir få mål idag också. Blackburn får tillbaka bl.a. Emerton och El Hadji Diouf. Wolves saknar fortfarande Ebank-Blake mfl. men har ändå en bättre chans än de är streckade. Helgardering.

3. Liverpool - Burnley 94-0-6
0 procent på kryss??? Visst ska Liverpool vinna men det är sådana här matcher som gjorde att Liverpool inte vann PL ifjol. Man tappade poäng hemma mot många svaga lag. Burnley har slagit Man U och Everton men det har varit hemma. Borta är man ett mycket svagare lag och visst ska Liverpool vinna enkelt. Men man har inte imponerat och många spelare var inblandade i landskamper i veckan. Liverpool får tillbaka Aurelio och som sagt så vinner man troligen. 0 procent på krysset lockar dock och jag halvgarderar.

4. Portsmouth - Bolton 32-22-46
Hur kan folket ha gjort Bolton till favoriter? Båda lagen är utan poäng och har inte imponerat alls. Lagen kommer troligen ligga ner mot botten hela säsongen. Pompey kan göra många ändringar då man har en del nya som ännu inte spelat. James återvänder kanske i målet dessutom. Bolton har Elmander småskadad men skulle han saknas så är det ingen förlust för Bolton. Nya lånet Klasnic startar iaf. mittfältaren Davies är avstängd. Jag tror Pompey tar detta och de ska vara favoriter. Jag chansar med singeletta.

5. Stoke - Chelsea 3-14-83
Hemma är Stoke vassa. De var det ifjol och i år har man inlett med 2 raka vinster på hemmaplan. Man har hållit nollan i alla matcher utom i enda förlusten (0-4 borta mot Liverpool). Chelsea har full pott och spelar bra. Stoke satsar defensivt idag med 5-mannaförsvar och man får tillbaka Beattie på topp. Man är försvarsstarka hemma annars också och jag tror man kan kriga till sig 0-0. Vinst tror jag däremot inte på så X2 räcker bra.

6. Sunderland - Hull 48-46-6
Ännu en match med konstig streckning (undrar om streckprocenten stämmer på Svenska spels sida). Alla verkar gå för 1X här. Jag tycker man ska helgardera. 6% på Hull är för lågt.

7. Wigan - West Ham 15-33-52
Wigan har varit dåliga efter segern i premiären mot Aston V. WH däremot spelar bra. Inga nya problem i hemmalaget medan Wh troligen låter någon av de nya (Diamanti och Da Costa) spela. X2 räcker långt.

8. Elfsborg - Gais 82-17-1
Återigen undrar jag om strecken stämmer. 1% på Gais är för lite. Nu tror jag förvisso inte att de vinner men något känns fel. Elfsborg vinner men jag garderar med X för streckens skull.



systemet (144 rader)

1
1X2
1X
1
X2
1X2
X2
1X

Inga kommentarer: