29 september 2009

Mer engelskt än CL

Hittar bara ett spel i CL ikväll och det är ett värdespel. I england finns fler intressanta spel dock.


Debrecen - Lyon 1 / 1X
Debrecen har vann alla sina hemmamatcher i kvalet och var defensivt riktigt bra mot Liverpool senast. Nu möter man ett överskattat Lyon som har blivit alldeles för stora favoriter. Lyon saknar flera spelare, t.ex. Anderson, bastos och Lopez. Jag tror fransmännen får problem här och 8,00 är för högt på Debrecen. Även +1 till 2,80 kan testas då.

Torquay - Aldershot 1
Botten mot toppen men här tror jag botten vinner. Aldershot har en diger skadelista och man har haft problem borta under säsongen. Torquay visade, trots förlust, att man är på gång och idag tycker jag att 2,80 är riktigt bra.

Walsall - Huddersfield 1
Huddersfield inledde säsongen bra men har nu 3 raka utan vinst och man har svårt att göra mål. Walsall har kryssat i 3 av säsongens 4 hemmamatcher men nu tar man första hemmasegern. Walsall kan bättre än man visat och jag anser att oddsen borde vara jämna här. 3,00 spelas.

Colchester - Charlton 1
Charlton spelar bättre än många (inkl. jag) trodde men även Colchester är bra. Här får hemmalaget tillbaka ett par spelare och jag tror på bra chans mot Charlton. charlton har hittills mött lag som ligger utanför topp 10 just nu och har felaktigt blivit favoriter i första matchen mot ett lag som troligen hamnar topp 6. 2,80 spelbart på 1:an

Peterboro - plymouth 1
Posh har inlett svagare än jag hoppades på och man har bara 1 seger i ligan än så länge. I ligacupen hemmaslog man nyligen Newcastle dock. Plymouth har inlett ännu sämre med bara 2 poäng på 9 matcher. Man spelade så sent som i söndags och har idag en 5 timmars resa till Peterborough. Dessutom har man en hel del skador. Posh har inga större problem och vinner detta till 1,70.

Cardiff - Derby 2
Cardiff har tappat formen helt. Man bara 1 seger på de senaste 5 matcherna och hemma, där man brukar vara bra, har man två raka förluster. Man kommer göra förändringar i laget idag efter de senaste svaga insatserna. Derby vann senast och kanske är formen på väg. Man har varit nära i många matcher men inte haft turen med sig. Fredrik Stor debuterar troligen och jag tror Derby har klart bättre chans än de 4,50 och mer som de står i.

2 kommentarer:

S sa...

Tjena Mårten!
Kan du inte göra ett förslag på fotbollsbomben till imorgon! Bara 3 matcher och massa extrapengar i potten ? =) Hinner du så ser jag gärna den redan ikv :) MVH S

Anonym sa...

derby var nära att vinna ;)