25 januari 2009

Adelaide vann

Bra start på söndagen. Adelaide vann bara med1-0 och en andra plats i tabellen men en vinst :)

Jag måste tyvärr skrota de dagliga hund och hästtipsen. Inte för att jag tror så många följde dem, men ändå. De har inte gått så bra som jag hoppades men det skulle det finnas tid att ordna till då det blir bättre banor och väder. Problemen som gör att jag lägger ned dem är två andra
1. Jag hittar fler spel på engelska hundar och hästar de flesta dagarna och har märkt att jag vissa dagar har för svårt att välja ut spelet att lägga på bloggen. Framförallt hästar är det alltid bäst att spela så sent som möjligt för att följa banunderlag och oddsen. En häst som stiger kraftigt i odds innan start ser oftast inte bra ut. Även hundar kan vara bra att lägga sena spel på då väder kan påverka banan så att ytter- eller innerbanorna gynnas mer.
2. Jag är involverad i en massa annat, bl.a. politiskt, och har märkt att rekningen av engelska hundar och hästar tar för mycket tid. Även om jag egentligen inte haft tid en dag så har jag ändå suttit och letat vinnare. Detta har varit stressande och har även inverkat på min möjlighet att hitta spel i andra sporter, utan jag har fått koncentrera mig enbart på fotbollen.

Jag ger gärna mer hund- och hästtips men att göra det dagligen är för krävande och jag vill ha mer tid till exempelvis tennis (där jag måste se matcher för att kunna reka bra) och andra sporter som säkerligen är intressantare för er.

Hoppas ni förstår. Jag tror bloggens tips i stort blir bättre och intressantare för de flesta av er.



Dagens topptips:

1. Liverpool - Everton 57-31-12
Jag tror innerst inne att Liverpool inte skulle ha något emot att åka ur här. Man har fortfarande en bra chans på ligatiteln och snart börjar Champions League igen. Man ställer över flera spelare idag och även om Gerrard spelar så vilas ex. Reina mfl. Everton klarade 1-1 i ligan nyligen och ställer upp med i stort sett samma lag. Innan Liverpoolmatchen senast så hade Everton 6 raka där de höll nollan. Deras täta försvar kommer att släppa till få chanser idag och jag tror mycket på dem. Jag garderar enbart med X då 0-0 risken är stor.

2. Bologna - Milan 17-31-52
Milan är alldeles för stora favoriter. Man har haft svårt borta (2 vinster på 9 bortamatcher). Bologna har vunnit de två senaste inbördes, båda i Milano, men förlorat de två senaste hemma mot Milan. Bologna kryssar en hel del och det måste bli första strecket men jag helgarderar direkt. 2:an kommer med efter viss tvekan.

3. Inter - Sampdoria 81-15-4
Inter är alldeles för stora här. Formen är inte bra och Zlatan är avstängd. Samp är egentligen för svag men kan kriga till sig ett kryss och till bara 15% är det mycket spelvärt.

4. Napoli - Roma 36-33-31
Fel favorit i mina ögon. Roma får tillbaka spelare och är det bättre laget. Borta är man klart sämre än hemma men den sena vinsten senast kan ge självförtroende på den punkten. Napoli har 8-1-0 hemma så att utelämna 1:an är riskabelt Jag behöver dock mina helgarderingar på annat håll och då Napoli saknar viktiga Hamsik så räcker X2 för mig.

5. Almeria - Bilbao 33-35-32
Almeria har spelat bra under nye managern Hugo Sanchez. Man har bara 2 hemmaförluster under säsongen och jag singelstreckar dem idag. Bilbao har också spelat bra på sistone men har oftast svårt på bortaplan. Laget verkar lite slitet efter mycket copa del rey spelande (senast i torsdags) och managern har valt att vila flera spelare i denna match inför cupreturen på onsdag då man efter 0-0 hemma har en god chans att nå cupsemin. Säker 1:A alltså.

6. Malaga - Atletico madrid 37-30-33
Fel favorit igen enl. mig. Malaga har förvisso toppform och spelar bra hemma men saknar idag ett par spelare. MAdrid får tillbaka bl.a. kaptenen och jag har stark feeling för dem. Jag spelar X2.

7. Mallorca - Valencia 17-29-54
Hur mycket jag än skulle vilja undvika att singelstrecka Valencia så går det inte med tanke på hur svaga Mallis känns just nu. Mallorca förlorade med 0-3 hemma mot Real Madrid nyligen. Valencia har nästintill lika stor chans att vinna och gör det med något mål.

8. Sevilla - Santander 70-21-9
Sevilla är för stora favoriter. Santander tar ofta poäng och kan skrälla. Jag chansar lite på att helgardera då jag tror att chansen för 2:a är mer än de 9% Santander är spelade på.


Systemet 144 rader:

X2
1X2
1X
X2
1
X2
2
1X2

Inga kommentarer: