04 januari 2009

Söndagsspel

Mycket bra inledning på spelåret 2009 efter gårdagens Topptipsvinst. Idag är det nytt topptips med 7 spanska matcher. Jag är ingen Spanienexpert men har tippat ett system som ser intressant ut trots allt.

Ett av spelen igår frös inne och Bristol C klarade bara 0-0, så X2 var ett bra alternativ.
I NFL blev det bara 40 poäng då San Diego slog Indianapolis, så det spelet satt :)

Idag kommer nya NFL-tips och jag har även tittat på Allsvenskan i Ishockey. De tipsen återkommer jag till senare under dagen. ´Denna uppdatering inkluderar Topptipset samt hund- och hästspelen.


Topptipset:

1. Southampton - Man U 7-17-76
Ska man gardera denna så måste man helgardera. IMO är skrällchansen dock liten men om det skräller är det nästan lika stor chans att det blir 1:a som kryss. Men Man U verkar ställa upp med en stark trupp och S´oton har så stora bekymmer i ligan och med spelet öht att detta inte är en prioritet. Jag har svårt att se något annat än en säker Man U-seger här tyvärr och inleder med en stor favorit som singelstreck.

2. Almeria - Real Betis 38-33-29
Två lag helt utan form innan uppehållet. Matchen känns väldigt oviss och kan sluta hur som helst och måste helgarderas.

3. Getafe - Deportivo 40-32-28
Deportivo har överraskat denna säsong och ligger lite högre i tabellen än förutspått och man har även gått vidare i UEFA-cupen. Getafe är väldigt ojämna men man slog nyligen Real Madrid på hemmaplan och då Deportivo är svaga på bortaplan kommer 1X att räcka riktigt långt.

4. Malaga - S. Gijon 51-29-20
Nykomlingsmöte. I segunda ifjol vann Malaga båda mötena men idag är jag inne på att Det blir bortaseger. Gijon har 4 vinster på bortaplan, bara Barca har vunnit fler bortamatcher (och 2 lag till har vunnit 4). Man har dessutom gjort 13 mål (bara Barca och At. Madrid har gjort fler på bortaplan). Malaga har dessutom en lång frånvarolista och jag skulle vilja helgardera men nöjer mig med X2 då jag tycker det ger riktigt bra betalt.

5. R. Madrid - Valladolid 55-29-16
Madrid är överraskande svag i år och nye managern ger jag inte mycket för. Han var urkass som Spursmanager och kommer inte lyckas i Madrid heller. Madrid har 6-1-1 hemma men Villareal är starka borta med bara en förlust så här långt. Madrids bäste målskytt, Higuaín, saknas liksom en del andra men man har ett starkt reservgäng att fylla på med. Villareal har inga skadebekymmer och de har klart större chans än de 16% som tipparna ger dem. Här måste man helgardera.

6. Rec. de Huelva - Numancia 43-32-25
Huelva har en hemmaseger och Numancia en bortaseger. Båda vann dock 2 av sina 3 sista matcher innan uppehållet. Svårtippat men Numancia väldigt svaga bortaspel gör att 2:an känns överflödig Numancia skulle mycket väl vara nöjda med en poäng och jag tror 0-0 ligger nära och tar endast 1X på tipset.

7. Sevilla - Osasuna 83-12-5
Klasskillnad. Topplaget Sevilla mot sämsta laget. Ingen anledning att gardera den säkra 1:an

8. Valladolid - R. Santander 54-29-17
Valladolid har gjort 3 mål i alla sina 5 senaste. Santander har 3 raka kryss och som många spanska lag är de svaga på bortaplan. Santander har 4 raka inbördes vinster och då Valladolid fortfarande har ordinarie målvakt borta (vilket lett till att man även släppt in en del mål) samt en del andra spelare borta så garderar jag snabbt. Med Zigic tillbaka i Santander så tror jag att det kan bli en målrik match och väljer 2:a före X, trots att helgardering vore smartast.


Topptipset 144 rader:

2
1X2
1X
X2
1X2
1X
1
12



Hästspel:
Gårdagens resultat: Inställt
Satta spel 1/2 (totalodds: 2,00)

Söndagens tips:
Naas 3.25 - Smack that


Hundspel:
Gårdagens resultat: 1:a (3,25)
Satta spel: 1/3 (totalodds: 3,25)

Söndagens tips:
Hove 12.58 - 3-Smoking shady

Inga kommentarer: