04 januari 2009

NFL och Hockey

Lite fler spel till dagen. Jag har 1 spel i Allsvenska hockeyn samt tips till båda kvällens NFL-matcher.


Malmö - Oskarshamn 1 (-2)
Efter 6 raka bortamatcher spelar Malmö äntligen hemma igen. Man har halkat efter i tabellen men har spelat 3 färre matcher än de flesta pga att man inte kunnat spela sina hemmamatcher. Malmö är ett lag som ska kvala till Elitserien och nu är det dags att de rycker upp sig. Oskarshamn är ett lag man ska slå, man vann 8-0 i förra hemmamötet och Oskarshamn har varit usla borta på senaste tiden; 1-9 mot Leksand, 0-6 mot Almtuna, 1-7 mot AIK.
Nytända Malmö kommer vinna enkelt och jag spelar -2 handikapp till 1,80.


Miami - Baltimore 1(+3,5)
Miami har gjort det bra i år och här är Baltimore för stora favoriter. Jag tror Miami mycket väl kan vinna efter ordinarie tid men väljer handikappet som känns riktigt bra.

Minesota - Philadelphia Över 41 poäng
Jag tror på en poängrik och jämn match. Jag var lite inne på Minnesota som vinnare men detta kan sluta hur som helst. Mitt tips är över 50 poäng i matchen med många TD.

Inga kommentarer: