11 januari 2009

Underdogsen vann :)

NFL spelen satt!! Inte nog med att underdoglagen klarade sin line. De vann även matcherna och årets slutspel känns som ett av de roligaste och mest öppna på många år.

Baltimore vann med 13-10, vilket gav klart under 34 poäng :)
Arizona krossade Carolina med 33-13


Jag hoppas de flesta av er sov och inte läste mitt tips till Australien. Sydney vann med 1-0 efter en underhållande match. Wellington fick en man utvisad i andra halvlek då det fortfarande stod 0-0 men det kändes som om Sydney tagit över redan innan det och att det skulle behövas en hel del flyt för att Wellington skulle vinna.


Återkommer senare med en del tips. Bl.a. till NFL (kan tala om att jag inte är så sugen på favoriterna idag heller :) )


Hästspel:
Gårdagens resultat: 2:a
Satta spel 2/7 (totalodds: 5,00)

Söndagens tips: Great Leighs 2.30 - Dvinsky

Jag hade en vinnare trill Carlisle men de har ställt in dagens lopp, tyvärr. Jag funderade på att skippa vinnarspel pga detta men väljer att tippa Dvinsky trots att han kan komma att bli lite större favorit än jag hoppades.


Hundspel:
Gårdagens resultat: 4:a
Satta spel: 2/9 (totalodds: 4,75)

Söndagens tips: Hove - 1.12 2 - Riggs emerald.

Sprang i högsta klassen i oktober. Skadade sig då och comebackade i lägre klass. ags för vinst igen idag.


Ingen tur igår. Hunden missade starten och hamnade sedan i massa trubbel. Tanken var spets hela vägen. Hästspelet var i princip rätt tänkt. Favoriten Aeroplane utgick efter att inte ha hängt med i TOTS. Jockeyn på TOTS satte tyvärr upp ett för högt tempo och då han utmanades av den enda hästen som kunde hänga med så fanns inte krafterna kvar. Synd. TOTS var en 5-oddsare som såg ut som en vinnare i 90% av loppet, istället skrällde en 12-oddsare.

Inga kommentarer: