08 januari 2009

Tennistips

Jag har ett par tips till natten/morgondagens ATP-turneringar. Kort rek bara då jag ska upp tidigt imorgon och därmed ska sova en stund. Det behövs ibland det också :)


Brisbane

Stepanek - Söderling 2
Söderling vann båda mötena ifjol och har 4-1 i inbördes. Söderling har spelat bra i de inledande omgångarna och jag tycker han är klart bättre än Stepanek både då det gäller grundklass i singelspel och på detta underlag och spelar till 1,50 eller mer.



Qatar

Murray - Federer 1
Murray har vunnit de tre senaste mötena. Det senaste i World tennis championships som inledde året. En turnering som Murray vann, efter att bl.a. ha slagit Federer. Jag anser att Murray är vassare för dagen och borde vara favorit här. Många bolag har 2,00 på honom och det spelar jag direkt.


Chennai

Granollers - Dlouhy 1 (2-0 i set)
Dlouhy fick w.o. mot förstaseedade Davydenko i andra omgången men är chanslös idag istället. Han hade stora problem med japanen Soeda i första rundan och skulle åkt ur så det smällde om det om Davydenko kunnat spela.
Granollers är en riktigt bra spelare som lär stiga på rankingen under året. Han gör många serveess och servar han lika bra idag så vinner han enkelt. Jag tror han tar sina egna servegame med bara några få tappade poäng och brejkar 1-2 ggr per set och spelar 2-0 till 2,10 i odds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt blog!

Jag tar rygg på Granollers - Dlouhy.