14 januari 2009

Topptipset

Det blir inga spel på annat än topptipset idag då cupmatcherna är för kluriga och riktigt bra odds saknas.

Topptipset kan ge riktigt dålig utdelning eller så skräller det rejält. Jag hopaps på det senare och idag blir det ett chanssystem för att få större vinst.

1. Man U - Wigan 86-11-3
United var bra mot Chelsea. Man måste vinna hähgmatcherna och man slår alltid Wigan. Ingen idé att spekulera i annat än säker hemmaseger. Hur tråkigt det än må vara.

2. Crystal P - Leicester 41-32-27
CP har många skador och verkar vara på väg ner i form. Leicester går riktigt bra och skulle klara sig bra i Championship i år med det lag de har. Jag tror på skräll här och nöjer mig med X2

3. Newcastle - Hull 49-31-20
Lång skadelista i Newcastle. Hull roterar in en del som inte är ordinarie. Båda lagen spelar illa och är ur form. Helgardering vore bäst men då jag har tvivel på 2 storfavoriter så måste jag halvgardera och då är X2 att föredra.

4. Southend - Chelsea 5-14-81
Chelsea rejält svaga mot Man u i helgen. Stjärnorna i Chelsea skulle nog hellre vilja skippa denna match för att fokusera på helgens ligaomgång istället. Bortamatch i lilla Southend en kall vinterkväll lockar nog inte. För hemmalaget lockar det dock rejält och de har skrällt för. Drogba borta i Chelsea som är för stora favoriter. Jag chanshelgarderar.

5. Almeria - Mallorca 51-30-19
Mallis ann 3-1 hemma. Almeria dock klart bättre hemma än borta och öht bättre än Mallorca (som var en besvikelse i helgen) just nu. Stor risk för att Mallorca försöker sig på att kryssa men de går vidare även vid uddamålsförlust. Säker 1:a kan spelas men jag är lite rädd för krysset och garderar. 1X.

6. Barcelona - A. Madrid 63-26-11
Barca vann 3-1 i första mötet och rykten sägre att det vilas en hel del folk idag. Madrid svag för tillfället. Man har ett relativt starkt lag till dagens match och då Barca inte behöver vinna (men troligen gör) så kan gardering ge guld på tipset. Barca vidare även vid uddamålsförlust och en vinst här kan rädda Madrids manager som hotas av sparken. Jag helgarderar.

7. Deportivo - Sevilla 31-33-36
En av två matcher i cupen där lagen mötts i ligan efter första cupomgången. Sevilla vann i cupen med 2-1 hemma och i ligan med 3-1 borta. Idag stälelr Sevilla upp med bästa manskap medan Deportivo troligen vilar ett par spelare. Sevilla behöver inte vinna och det är slltid farligt i Spanien men med bästa lag så vinner de 3:e raka mot Deportivo på en vecka och jag singlar 2:an.

8. Valladolid - Sp. Gijon 46-30-24
både cup och ligamöte i veckan vanns av Gijon på hemmaplan. 3-1 i cupen gör att man inte behöver vinna idag så jag går emot dem och tror att Valladolid gör allt för att vinna. 1X räcker riktigt långt.


Systemet (144 rader)

1
X2
X2
1X2
1X
1X2
2
1X

Inga kommentarer: