18 januari 2009

Söndagens topptips

ingen lycka igår. Bara Posh vann.
På topptipset blev det dålig utedlning igen men det var nära att både Chelsea och man u tappade poaäng och hade Cardiff hållt sin ledning borta mot Brum så hade utdelningen kunnat bli riktigt rolig. Jag missade på Man C så ingen utdelning alls för mig.


Idag inleder jag med topptipset. Jag håller på att jobba med NFL och Australian Open och tips kommer.


Topptipset. Jag singlar Real Madrid trots att de är stora favoriter och hoppas på att utdelningen ändå blir bra genom att andra favoriter förlorar.

1. Tottenham - Portsmouth 61-27-12
Spurs är alldeles för stora favoriter. I ligan har man 5 raka utan vinst och på dessa matcher har man bara gjort 1 mål. Det positiva spel laget visade upp då redknapp kom är nu helt borta och man börjar likna det Spurs man var i inledningen av säsongen. Pompey har även de svag form och gör få mål. Jag är ändå inne på skräll här och helgarderar.

2. Almeria - A. Madrid 27-34-39
Mycket svårtippat. Almerias formrad ser bra ut men ser man till matcherna så är den kanske inte rättvis. Senaste hemmamatchen mot Betis hade man tur. betis hade mängder av chanser men fick inte in bollen. A. Madrid har 4 förluster i år men är klart bättre i grunden. Jag tror att Madrid kan vända sin negativa trend och de ska inte förlora idag. X2

3. A. Bilbao - Valencia 25-32-43
Bilbao har riktigt bra form och hemma är det länge sedan man förlorade. Man har inga större bekymmer i laget och är klart understreckade. Valencia spelar bra de med och är experter på att klara X i liknande matcher. Man har flera spelare borta idag och jag tror inte man klarar mer än max kryss. 1X

4. Real Madrid - Osasuna 89-7-4
RM är enorma favoriter men har bra form. Osasuna har gjort det bra på senaste tiden och var nära skräll mot Barcelona senast. Men trots att de överraskat här förr så tror jag man är chanslösa idag och singlar RM.

5. Atalanta - Inter 12-28-60
Atalanta är bra hemma men formen verkar på väg ner. Inter har inte spelat som bäst efter uppehållet men idag tror jag att man vinner. Man brukar slå Atalanta på bortaplan och har 3-1-0 på de 4 senaste här. Man har dessutom i stort sett en skadefri trupp och jag tror man vinner. Jag garderar dock med krysset då jag ändå är lite osäker på formen.

6. Cagliari - Udinese 53-28-19
Cagliari är lite för stora favoriter IMO. Jag litar inte på dem och jag har feeling för att udinese kan vara på gång. Deras formtapp i ligan i höstas kom i samband med att man matchade intensivt med både UEFA-cupen och ligan. Jag helgarderar då Udinese är understreckade.

7. Lazio - Juventus 23-35-42
Lazio känns underskattade här. Man spelar bra och är bra på hemmaplan. Juve har nästan samma bortrad som Lazio har hemmarad och brukar lyckas bra här. Här ligger krysset klart närmast. Egentligen borde jag helgardera men då de är slut så chansar jag bort Juventus då värdet ligger i 1X.

8. Torino - Roma 16-29-55
Bortasvaga Roma som 55%-are är något jag brukar gardera fort. men idag väljer jag singelstreck. Torino har en hel del skador och jag tror de får svårt mot Roma som spelat bra efter uppehållet. Roma har inga större problem förutom att Totti saknas (som vanligt). Som sagt, det bär mig lite emot att singla men feelingen säger att Roma kan vinna ganska enkelt.


Systemet 144 rader:

1X2
X2
1X
1
X2
1X2
1X
2



Hästspel:
Gårdagens resultat: 3:a
Satta spel 4/14 (totalodds: 11,91)

Söndagens tips: Utgår då Market Rasen ställt in sina tävlingar.



Hundspel:
Gårdagens resultat: 2:a
Satta spel: 6/15 (totalodds: 14,85)

Söndagens tips: Hove 1.12 - 2- Striker supreme

Inga kommentarer: