05 januari 2009

Måndagstrav

Loppen på Wolverhampton har fryst inne så jag tittade på svenskt trav istället och har hittat en dubbel som jag tror ger för bra odds. Det är i de två första loppen på V65 från Mantorp jag hittar mina spel. Dessutom har jag 2 st H2H-spel.
Oddsen är från Unibet.

Mp Lopp 3 1- Nellie Vingboons
Lopp 3 (V65-1) anser jag vara ett tvåhästarslopp; Troliga ledaren 4-Lajos Wurö och starttröga 1- Nellie Vingboons. Lajos Wurö vann inte ett lopp ifjol och jag tror att den sviten hålle ri sig över årsdebuten. När Nellie väl får upp farten och kommer trampandes utanför så viker Lajos Wurö ned sig. Kusken Fromell verkar segersäker och jag bankar denna på alla möjliga kuponger.


Mp Lopp 4 7- Evelina Kemp
Walmann baissar lite inför årsdebuten. Lyssnar man till värste motståndaren Timothy Bokos tränare, Charles Degiorgio, så känns det dock som om han baissar sina chanser mer och jag tror han ger hästen ett snällt lopp. Det gynnas EK av och hon är ett bra vinnarspel.


H2H-spel

Mp Lopp 3
Nellie Vingboons - Maderrific 1-1,60

Mp Lopp 8
Marion Metapoint - Express Amok 2-1,90

Inga kommentarer: