31 januari 2009

Lördagens topptips

Jag inleder med ett topptips och återkommer senare med spel på övriga objekt.


1. Arsenal - West Ham 70-22-8
Arsenal är alldeles för stora favoriter. WH har vunnit 2 av de 3 senaste bortamatcherna mot Arsenal och har bra form för dagen. 8% är alldeles för lågt. WH har 6-1-0 på sina 7 senaste och kan mycket väl skrälla här. Helgardering.

2. Aston V - Wigan 73-19-8
Vad ska man säga; AV gör en kanonsäsong och ligger 1 poäng från 2:a platsen och då Liverpool och Chelsea möts i helgen är chansen till att man ligger 2:a efter helgen riktigt stor. Man bör vinna sin match. Carew återkommer men bl.a. Young och Laursen är borta igen. Wigan får troligen tillbaka Kirkland i målet. Trots detta får de mycket svårt idag och AV känns som ett bra singelstreck.

3. Bolton - Tottenham 35-32-33
Svårtippad match. Bolton gjorde en bra match mot Blackburn och borde vunnit med tanke på inledningen. Fortfarande saknas en del spelare, bl.a. Elmander. Spurs fick en kanonstart mot Stoke och ledde med 3-0 efter 30 minuter men de övertygar fortfarande inte. Defoe har gjort 3 mål på 4 matcher och med fd. Chelseamålvakten Cudicini så har Spurs äntligen en bra målvakt. Men jag tror inte de vinner idag. De ska inte överskattas för att de hemmaslog svaga Stoke, senaste vinsten i PL innan dess kom 8/12. 1X räcker långt.

4. Fulham - Portsmouth 59-27-14
Även fast Fulham är de troliga vinnarna så känns de alldeles för överstreckade IMO. Pompey närmar sig en vinst och mot ett Fulham som är svaga framåt så kan de mycket väl vinna. Matchen helgarderas.

5. Hull - West Brom 64-22-14
Här går jag på feeling och singlar WB. Hull har 6 raka förluster och rasar i tabellen. Jag trodde de efter sin fina start skulle hamna mitt i tabellen men serien är så jämn i år att de nu liknar ett nedflyttningslag allt mer. Man ligger 10:a och WB ligger sist, men går det som jag tror och WB vinner så skiljer bara 3 poäng lagen emellan. Hull saknar troligen anfallaren Cousin och det gör att offensiven är klart tunnare. WB åkte på storstryk mot Man U senast men sådana matcher är inte mycket att hänga upp sig på. Man har fortfarande en del skador men de flesta har varit borta ett tag. Borta har man bara en seger men jag har enorm feeling för att man vinner idag och singlar. Man har två raka bortasegrar mot Hull.

6. Boro - Blackburn 35-33-32
Blackburn har inte förlorat sedan 13 december men ligger ändå precis ovanför strecket, 1 poäng före just Boro. Inga nya skador idag och jag tror de vinner och var nära att singla 2:an här men tar med krysset då det är Blackburns favoritresultat just nu. Boro har en hel del spelare borta och förutom segrar i cupen (varav den senaste kom mot Wolves som ställde över stora delar av laget) så är man utan seger på de 11 senaste X2 känns heltäckt.

7. Preston - Sheffield U 46-31-23
Svårtippad match. Preston har 11-0-3 på hemmaplan i ligan men en hel del vinster har varit lite turbetonade. Senast slog man Burnley efter sen straff (första målet i den matchen var även den på straff). I segern mot Brum några veckor tidigare gjorde man 1-0 i 91:a minuten och var inte värda segern. Så raden ser bättre ut än laget har spelat. Man förlorade 1-4 borta mot Swansea senast och var märkbart svaga.
SU hade 5 raka segrar och 9 raka utan förlust innan man förlorade mot bottenlaget Doncaster i veckan. Man hade dock massor med chanser och borde ha vunnit.
Här skulle jag vilja helgardera men har ingen sådan kvar. SU är mitt förstastreck då de är understreckade men frågan är om jag ska gardera med 1:A eller X. SU har 9 raka utan förlust på bortaplan. Det och faktumet att att Preston saknar bäste målskytten Mellor mfl. gör att jag tar X2, men jag känner mig inte säker.

8. QPR - Reading 37-32-31
Även detta en öppen match. QPR har äntligen vaknat till på bortaplan och har 2 raka segrar. Reading är dock riktigt bra och kan mycket väl vinna. Jag nöjer mig dock med 1X med kryss som första tecken.


Systemet (144 rader):
1X2
1
1X
1X2
2
X2
X2
1X

Inga kommentarer: