17 januari 2009

Topptipset mm

Visby vann igår :) Men Mora förlorade tyvärr. Almtuna gjorde 1-0 efter dryga 5 minuter i första perioden. Efter det dominerade Mora men man lyckades inte göra mål. Almtunas tränare sa efter matchen att man inte var värda segern så det är ju lite bittert.

Jag har en del spel på brittisk fotboll som kommer senare. Nu blir det Topptips-tips och häst- och hundspel.


Topptipset riskerar att återigen ge dålig utdelning då det finns ett par storfavoriter. Jag har två roligare säkra matcher som jag väljer dock.

TOPPTIPSET:

1. Bolton - Man U 7-19-74
Här känner jag mig lite kluven. Samtidigt som Man U vinner hela tiden så övertygar de inte i alla matcher. Man gör det man behöver och inte mer. Självklart ska man klara av Bolton också. Båda lagen har avbräck; Bolton saknar bl.a. Elmander medan Man U har Rooney och Tevez på skadelistan. Bolton vann förra säsongen men jag tror inte man mäktar med det i år. Dock finns en liten kryssrisk som gör att jag garderar.

2. Blackburn - Newcastle 46-33-21
Blackburn har 3 raka utan förlust och får idag tillbaka Dunn och Santa Cruz. Newcastle har en diger skadelista och det var länge sedan man vann. Jag ser inte hur de ska ha minsta chans idag och Blackburn är ett riktigt bra singelstreck.

3. Chelsea - Stoke 88-9-3
Chelsea vann till slut enkelt i cupen i veckan men i PL har man haft en hel del problem på sistone. Mot Stoke ska man normalt vinna med ett par mål. Stoke har gjort 1 mål på de 6 senaste men senast spelade man 0-0 mot Liverpool. Nu har man värvat Beattie och han har gjort 6 mål på de 8 matcher han spelat mot Chelsea under karriären. Kanske kan han trycka in ett idag också? Stoke vinner sällan men släpper inte heller in massor av mål. Kanske onödig gardering att ta med krysset men jag måste chansa då jag jagar mer än någon hundring i vinst. 1X

4. Man C - Wigan 44-30-26
Här tycker jag Man C är för stora favoriter. Wigan spelar bra för dagen. På de 8 senaste i ligan har de 6 vinster och förluster med 0-1 borta mot Arsenal och Man U. Man har inga skadebekymmer och jag tycker värdet helt klart ligger på dem. 26% är alldeles för lite streckat. Man C har bara spelat 1 match i år pga inställda matcher. Man får tillbaka Robinho som var skadad senast men saknar i stället Wright-Philips och Stephen Ireland. Jag tror inte city vinner. Jag tar enbart med X-gardering men det är inte fel att chansa med säker 2:a.

5. Sunderland - Aston V 21-33-46
AV är riktigt bra borta och jag känner mig oftare säkrare på dem borta än hemma. Men idag har jag feeling för att Sunderland fortsätter den uppryckning man gjort efter att Keane kickades. Jag helgarderar snabbt.

6. West Brom - Boro 43-32-25
WB börjar komma igång. Inlånade anfallaren Fortune, från Nancy, spelar troligen från start och det lär förstärka offensiven en hel del. Boro spelar inte bra för dagen och jag tror de kommer få svårt att stanna uppe i PL. Säker hemmasger.

7. Birmingham - Cardiff 54-31-15
Cardiff har 9 raka utan förlust och är klart understreckade här. Brums form är sämre och man saknar Phillips och Bent, klara avbräck. Man har värvat Bowyer som troligen spelar från start. Brum ska inte vara så här stora favoriter och 15% på cardiff är löjligt lågt. Jag helgarderar.

8. Swansea - Reading 24-35-41
Swansea har bara en hemmaförlust i ligan men kryssar väldigt ofta. Reading ligegr 2:a men bortaspelet har inte varit imponerande de senaste matcherna och jag tror inte man vinner idag. Swansea är rejält underskattade av spelarna här. IMO ska de vara knappa favoriter och 24% är enormt lågt. Jag nöjer mig med 1X, men har ni en helgardring till så ska den sitta här.


Topptipset (144 rader)

X2
1
1X
X2
1X2
1
1X2
1X


Hästspel:
Gårdagens resultat: 4:a
Satta spel 4/13 (totalodds: 11,91)

Lördagens tips:
Ascot 1.40 - Free World



Hundspel:
Gårdagens resultat: 1:a (2,10)
Satta spel: 6/14 (totalodds: 14,85)

Lördagens tips:
Wimbledon 8.30 - 4- Lancelot

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för riktigt bra analyser. Tjänade en bra hacka på West Brom idag :)