10 januari 2009

Lördagens bästa spel (uppdat 14.40)

Bara Murray var en vinnare igår. Nu är det möjligt att han avstår finalen pga ryggskada.

Mycket inställt i England idag också och jag spelar bara ett fåtal spel. Dessutom Topptips och häst/hundspel. Kvällens NFL kommer senare.


Charlton - Nottingham 2
Nottingham har hittat formen med bl.a. 3 raka bortavinster (bl.a. Man C i cupen) och självförtroendet är på topp. Charlton har inte vunnit sedan 4 oktober och man ligger nu sist. Det verkar inte finnas någon ljusning för dem. En del frånvarande i lagen men inga nya tunga skador och jag måste spela på formlaget. 2,80 och mer känns riktigt bra på bortasegern.


Ovanstående blir mitt enda spel. Samtidigt som jag skrev rekenDarlington borta mot Accrington kommer besked om att den ställts in. Likaså har Birminghams match ställts in. Brum var också ett spel. Fler matcher kan komma att följa och jag avstår vidare spel.



Topptipset:

1. Arsenal - Bolton 82-13-5
Arsenal har vunnit de senaste 5 mot Bolton efter att tidigare ofta haft bekymmer mot dem (dock främst på bortaplan). Bolton saknar bl.a. Kaptenen Nolan idag. Arsenal går bra just nu: man vann senast enkelt i FA-cupen och innan dess har man 6 raka i ligan utan förlust, detta trots att man mött Chelsea, Liverpool och A. Villa. idag saknas bl.a. Gallas och Silvestre, så defensiven är klart fösvagad. men det ska mycket till om Arsenal tappar detta. Bolton har haft svårt mot toppmotstånd i år och formen känns vacklande. En mycket trolig hemmaseger som spikas trots det stora favoritskapet.

2. Everton - Hull 64-24-12
Svårtippad match. Everton har blivit lite för stora favoriter för min smak. Man går förvisso bra med 5 raka utan att släppt in mål. Man har en hel del skador på offensiva spelare och även om gjort en del mål så finns risken att det klickar mot ett Hull som lyckats bra mot bättre motstånd på bortaplan. Man kan gå in för 0-0 och mycket väl lyckas så 1:an garderas snabbt.

3. Fulham - Blackburn 55-28-17
Fulham går riktigt bra hemma och har 10 raka öht utan förlust. Poängmässigt har Blackburn ryckt upp sig sedan managerbytet men de lag man tagit poäng mot är Sunderland (0-0), Man C(2-2) och Stoke (3-0). Dessutom har man slagit amatörlaget Blyth med enbart 1-0 i cupen. Inga tuffa motståndare precis och nu möter man ett Fulham i form och som inte har större skadebekymmer. Blackburn saknar Santa Cruz, Dunn, mfl. och Sam Allardyce får sin första förlust som Blackburnmanager.

4. Boro - Sunderland 41-33-26
Mycket svårtippat. Sunderland går bättre för dagen och förutom 0-3 mot Everton i senaste ligamatchen så har man spelat bra med ny manager. Boro däremot saknar form och gör för få mål. Senaste ligavinsten var skrällvinsten borta mot Villa 9/11 och jag tror den trenden fortsätter och spelar enbart X2. Hade jag ha en helgardering till så skulle den kommit här dock.

5. Newcastle - West Ham 41-31-28
Här är jag inne på skräll men helgarderar då Jag inte litar på något av lagen. Första tecken 2:a.

6. Portsmouth - Man C 35-31-34
LOTTAS. 8-4-4 är antalet tecken som ligger och jag känner mig tvungen att helgardera då risken att missa på slumpen är för stor.

7. Charlton - Nottingham 36-32-32
Jag var inne på säker 2:a här. Se min rek ovan. Men garderar då Nottinghams procentandel stigit och värdet på tipset isf blir mindre än på oddsspelet.

8. Ipswich - Sheffield W 65-23-12
En trolig hemmaseger med tanke på SW svaga form och jobbiga skadeläge. Jag litar dock inte helt på Ipswich som hemmalag denna säsong. 1X räcker mycket långt.


Systemet 144 rader

1
1X
1
X2
1X2
1X2
X2
1X





Hästspel:
Gårdagens resultat: Inställt
Satta spel 2/6 (totalodds: 5,00)

Lördagens tips: Lingfield 2.50 - Turn on the style

(spelar idag emot Aeroplane som jag spelade på senast då den vann sin andra raka. Ned i distans nu och TOTS går alltid bra här med 4 vinster på 6 starter. Aeroplane blir dessutom för stor favorit och oddsen känns rätt på mitt spel som borde vara favoriten IMO)


Hundspel:

Gårdagens resultat: 2:a
Satta spel: 2/8 (totalodds: 4,75)

Lördagens tips: Wimbledon 8.15 2- Wayward rosie


----------------------------------------

OBS!!! Fulham - Blackburn ät inställd.
7-3-0 til 10 tidningars tips ger 9/16 (lite drygt 50%) chans till 1:a och därför bör man ändra till 1X (7/8 = 87,5% chans) till rätt i lotten.

Säker match tycker jag då att Everton eller Nottningham ska bli.
Mitt system ovan gäller men hinner ni kan ni tänka på detta med lottningen!

Inga kommentarer: