11 januari 2009

Topptipset - söndag

1. Manchester U - Chelsea 41-36-23
Öppen match där värdet ligger på Chelsea. Krysset ligger väldigt nära då inget lag vill förlora efter Liverpools miss med bara 0-0 i Stoke igår. Man U vinner matcher men övertygar inte. 1-0 mot Boro, Stoke och Sunderland samt 0-0 mot Spurs i de 4 senaste ligamatcherna.
Chelsea övertygar inte alltid de heller och har kryssat en del på slutet. Idag får tillbaka Terry och det blir ett stort plus. Smartast är att helgardera en sådan här match men då jag anser att 2 andra matcher är mer värda helgarderingen så blir det bara X2 på denna. Jag tror som sagt att 0-0 eller 1-1 är det allra mest troliga resultatet och väljer gardering på Chelsea pga att de bara är streckade på 23%.

2. Palermo - Atalanta 61-26-13
Palermo går riktigt bra på hemmaplan; de har bl.a. slagit Milan nyligen. Atalanta är fruktansvärt
svagt på bortaplan där man sällan tar poäng eller gör mål. Jag gillar det jag sett av Palermo och tror att de vinner enkelt. De är även ett tänkbart oddsspel till 2,00 eller mer.

3. Roma - Milan 31-35-34
Roma borde vara favoriter. Man har 5-1-1 hemma medan Milan bara har 2 bortasegrar i ligan under säsongen. Roma saknar förvisso Totti men han har varit borta mycket denna säsong. Milan saknar Nesta och Gattuso och får vara nöjda med max 1 poäng. 1X

4. Udinese - Sampdoria 49-30-21
Sampdoria tog sin första bortaseger i höstens sista bortamatch. Nu reser man till udinese och ett hemmalag utan form. Udinese inledde säsongen bra men avslutade hösten med bara 2 poäng på de sista 8 matcherna. Här kan det skrälla och jag helgarderar.

5. Espanyol - Almeria 56-28-16
Espanyol är bättre än tabellpositionen och kommer att klättra i tabellen under våren. Almeria är riktigt svaga borta och jag tror att Espanyol tar en enkel seger. Säker 1:A

6. Mallorca - real Madrid 10-25-65
real Madrid är alldeles för stora favoriter. Mallorca är, liksom Espanyol ovan, bättre än tabellen visar och jag tror de helt klart kan skrälla här. Då de bara är 10%-are är det inget snack om att jag helgarderar trots att Mallorca har flera spelare borta.

7. Osasuna - Barcelona 4-13-83
Barca ska vinna detta. Ingen tvekan om att de är bästa laget och man spelar även, till skillnad från de flesta andra i ligan, bra borta. Osasuna har dock form och 4% är löjligt lågt. Jag chansar rejält med att ta med en 1:a på kupongen. Krysset måste jag tyvärr ta bort pga radantalet.

8. Gijon - Valladolid 43-31-26
Gijon vann i cupen i veckan mot just Valladolid. valladolids form är inte den bästa och man brukar ha svårt på bortaplan. Tänkbar singeletta men med 1X så känns det heltryggt.


Systemet 144 rader:

X2
1
1X
1X2
1
1X2
12
1X

Inga kommentarer: