16 januari 2009

Hockey på fredagskvällen

Jag har två spel till kvällens hockey. I den allsvenska matchen var jag först inne på hemmalaget och skulle då stå över spel. Men den info som kommit gör att jag byter till bortalaget och då finns det spelbara odds.


Almtuna - Mora 2
Två lag som slåss om tredjeplatsen med bl.a. Växjö. Almtuna har gått bra hemma och jag var som sagt lite inne på ytterligare en vinst. Men deras skadeläge är absolut inte bra. 5 ordinarie saknas troligen idag, varav båda backarna i förstafemman. Mora har inga nya bekymmer och i grunden är man det bästa laget. Man har vunnit båda säsongens möten och är nästbästa bortalag i serien efter Leksand. 2009 har inletts riktigt bra med 9 poäng på 4 matcher (enda fölusten kom borta mot AIK) och idag tror jag man fortsätter segertrenden mot ett försvagat Almtuna. 2,70 är bra.


Visby - Arboga 1
Visby rankade som många som ett av de sämsta lagen i denna alletta. Men de har visat sig starka, framförallt på hemmaplan där man slagit båda topplagen i serien, Enköping och Valbo. Arboga är en besvikelse så här långt och idag får de mycket svårt. 1,75 på hemmasegern är helt klart spelvärt.

Inga kommentarer: