16 februari 2007

Bara 2 lopp på dagens Gr3

Gr3 började med lite otur trots att jag satte vinnaren i avd 1. 6:an vann på målfoto över 3:an och 6 var andrafavorit i Sverige och 3:an hade gett klart bättre Gr3-odds.

I avd 2 vann 5- Nuts utan större bekymmer till 1,50 i odds i England. 6 var struken så 5:an fick fler streck pga att den var först på reservordningen.

I avd 3 stod 6:an i 2,00. In i 3:e böj ledde hunden stort. men så hände något ovanligt. En hund längre bak i fältet hoppade över räcket in till innerfältet och haren stoppades för hundarnas säkerhets skull. Jag hörde att det var stökigt längre bak i fältet så det var säkert därför det skedde.

Nu verkar det som om man inte komma springa om loppet då man hann så långt som man gjorde. Lite otur med tanke på att 6 ledde så klart. Även om loppet körs om så kan vi missa en säker vinnare.


Jag ahr tidigare sett en hund flyga över på innerbanan. Det var i Australien då en hund mitt i fältet flög upp i luften, slog runt i eb volt och landade på innerbanan. Det hände pga att hjärtat stannade på hunden mitt i loppet då den var i full fart. Hunden var död redan innan den flög upp i luften. Tråkigt att se men väldigt ovanligt. Dessutom skadade sig tränaren (eller om det ägaren) spm blev orolig då han såg vad som hände och hoppade äver ett räcke på innerplan och bröt ena benet. Hundsporten är farlig....


----------------------------------------------------------------
Nu 21.45 är det klart att gr3 INTE springs om.

Jag vet inte Gr3-reglerna men misstänker att de är desamma som Vinn 3-reglerna och att alla som har 6-5 i de två första vinner.

-----------------------------------------------------
japp..så är det. 5,01 gav Gr3 (eller Gr2) idag

Inga kommentarer: