06 februari 2007

Tisdagshundar (uppdaterat med Gr3)

2 hundspel idag. Senare i eftermiddag kommer en Gr3 med en spik som återigen är långt från favorit! Jag håller även på att kolla dagens fotboll. återkommer mer efter Super-G.


Crayford 3.28 3- Aero Sapphire
Två mycket knappa förluster i rad. Lätt motstånd idag och det ska bli seger denna gång. Ger nog knappa 3 i odds.


Crayford 4.48 4- King of tunes
Målfotoförlust senast. kommer snabbt till spets och länsar undan. Hoppas den ger runt 3,50.

--------------------------------------------------

Lägger in dagens Gr3 i samma inlägg.

Avd 1: Min rank: 3,6,4,1,5,2
Här tror jag mycket på 3- Imeldas Fancy. Det är ett spikförslag. Ned i klass fter ett hopplöst lopp senast mot bra hundar. har vunnit i högre klass än detta förra sommare men har mest sysslat med långlopp och gjort riktigt bra ifrån sig utan att vinna. Kenneln är dessutom i toppform.
Det enda hotet jag ser är 6- Sharkym lady. Enda widehund och kan med det få ett bra lopp. Går bra i klassen. Favoriten 1 rankar jag ner. För det första är den överstreckad och dessutom har den visat icke-vinnartendenser då den haft ledning in mot upploppet i flera lopp men tappat. Det är lite oroväckande.

Avd 2: Min rank: 2,1,4,5,3,6
2- Annies lamb är en riktigt bra hund. Har baar en start i denna hinderklass och orutinen gör att jag garderar. 1- Tally Ho rocket är riktigt bra för klassen. har även testat H1 och lyckats bra. jag måste varna för 4- Liscarney jack. Enbart 9%-are och det är sjukt lågt. Bästa avslutaren i loppet och under oktober/november staratde han 6 gånger i H1 och Open races (bättre klass än i dag), vann 3 och kom 2:a i de övriga 3. Kapaciteten finns för en topplacering och är helt bortglömd.

Avd 3: Min Rank: 5,3,6,2,4,1
Här kommer dagens spik som är streckad på ca 15% i Sverige. För tre starter sedan slog han 4 av dagens motståndare. Snabb ut och har bra spetschans. Lyckas han leda ut på bortre långsidan så blir det vinst. Enda hotet som jag ser det är 3 Musgrave Ozzie som kanske är tillbaka igen efter en långre period av sämre insatser. 6 är favorit i Sverige men har märkligt svårt att räcka till i H1. På 10 starter är han ännu utan vinst, dock har den 5 tredjeplatser och det är väl vad han når som bäst idag också.


Mitt system

3,6
1,2,4,5
5

8 rader

Inga kommentarer: