18 februari 2007

Superlätt(?) söndags-GR3

Idag ser det dunderlätt ut på Gr3, som vanligt då det är söndagslopp på Coventry. Jag kör med två spikar.


Avd 1: Min rank: 1,6,5,4,2,3
Som vanligt har jag en Charlie Lister-spik på söndagen. I detta lopp som är final i en Veterancup så har Charlie favoriten och jag (och de) tror på vinst. 1- Farloe Focus är den hund som varit bäst under karriären av dessa. 2 lopp i rad på Coventry har slutat med målfotoförluster men då har det varit från sämre boxar. Nu är FF tillbaka i Box 1 där han trivs bäst. Snabb ut och leder hela vägen. Enda motbuden är 5 och 6. 6- Malbay Nikita vann sitt försök (det enklaste) senast. Han är dock inte illräckligt snabb ut och riskerar att komma bakom 5- Tilers Tom som slog FF senast. Det finns även en klar risk att dessa två springer ihop in i första böj.
Jag spikar 1:an som kommer ge runt 2,00 i England.


Avd 2: Min rank: 2,6,3,1,5,4
Ett tvåhundarslopp. 2 och 6 är huvudet högre än de andra och det är svårt att ranka vem av dem som är bäst. 6- Greenfield hero är mer orutinerad men har startat i rejält tuffa lopp på Walthamstow och innan dess var han bra i flera tuffa lopp på Irland. 2- Lodgeview Pete är snabbast ut och vinner mycket på det. Listers kennel varnar lite för 3 Mackrel Sky. Har dock svårt att vinna. Men vill ni tippa lite större än jag gör så ta med den.


Avd 3: Min rank: 6,4,2,1,3,5
Ytterligare en säker spik. Tippas ge runt 1,80 i England men här i Sverige är han inte ens favorit. 6- Jeddies Liberty är fältets bästa hund. Halvsekunden bättre än de andra på denna stayerdistans. snabb ut och det kan inte bli annat än seger. Intressant är att han här står som Widehund men mestadels gått mid i loppen. Men nu slipper han ju trubbel. En självklar spk som bara ska vinna.


Mitt system
1
2,6
6

2 rader

Inga kommentarer: