09 februari 2007

GR3 fredag

Idag känns Gr3 kul. I sista avdelningen har vi en helt vansinnig favorit och jag spelar emot.


Avd 1: Min rank: 1,4,2,3,5,6
1- Dark Ella är en väldigt ojämn hund, framförallt från start. Träffar hon staretn kan det vara spets och slut. Bra vinnarskallen med vinst i 20% av sina lopp. 4- Mustang Jig är värsta motbud och kunde lika gärna rankas 1:a. Det som gör att jag rankar den efter DE är att Mustang Jig är väldigt orutinerad. Bara 8 starter. Har dock 2 raka vinster i A8 och A6 och testar nu A5. Tuff klasstigning men detta verkar vara en hund som klarar av det. Dessutom har spåret visat sig vara bra då den snabbt kommer till ledningen. Även 2 och 3 kan tas med på systemet.


Avd 2: Min rank: 4,1,5,2,6,3
Här är 1 stor favoit och den garderar jag snabbt. Hon är bra från start men ofta ganska vek då hundar kommer utanpå. Blir den favorit i England så förlorar den, det har den gjort varje gång den spelas som det. Mitt förstastreck går till en skräll i Sverige. bara 11% streck på 4- Bionic Lad. BL har varit ute i A3 och går nu ner i klass. Han gjorde definitivt inte bort sig i A3 och i en tidigare sejour i den klassen vann han lopp. Tiderna är bra och kommr han bara iväg utan strul så blir det vinst. Med 2 hundar utanför som gärna drar sig lite wide. 5- poison ivy kan streckas. Är lite för överstreckad i Sverige men startsnabbheten kan leda långt i detta lopp. Dock tror jag den är chanslös mot BL och de kommer ur första böj sida vid sida.


Avd 3: Min rank: 5,2,4,1,6,3
Vansinnig favorit i Sverge, och en klar sådan. 6- Baran Thriller är tillsammans med 3:an klart sämst i loppet IMo och det är bara tacka och ta emot att den blivit favorit.
Jag tycker detta ser ut som ett 2-hundars lopp. 5- Executive memo är favorit till Springbok nu trots en tredjeplats i förra försöksomgången. Men hunden är ursäktad då den fick ett skitlopp. Bra läge nu med ett svag startare innanför sig.
Enda motbudet är hunden jag fortfarande tror vinner Springbok, 2- Sorrento Woods. Förlust senast efter ledning nästan hela vägen. Jag maxspelade den då och det blev en dyr förlust. idag spetsar han utan problem igen och det är bara 5:an emot.


Mitt system:

1,4
1,4,5
2,5

12 rader

Inga kommentarer: