12 februari 2007

Måndagshundar

Jag har ett hundspel samt en Gr3:a att erbjuda idag.


Nottingham 8.52 3- Lowgate Mensa
Möter nu det enklaste gänget den mött på mycket länge. En bra puppy som man tagit ut i enormt svåra lopp. Det har härdat den och nu då den möter sämre hundar så kommer den att vinna till bra odds.


GR3

Avd 1: Min rank: 5,6,2,3,4,1
Här är 2- Maries bert för stor favorit. det är en enormt rutinerad hund men verkar ha tappat vinnarskallen. han har kommit tvåa i 3 av de 5 senaste. I alla loppen ledde hunden till strax innan mållinjen. Ingen av hundarna som slagit honom har heller varit riktigt bra i loppe efter. Tappad vinnarinstinkt får mig att ranka ner honom.
5- Jomax mentor blir mitt drag här. Orutinerad hund som är helt bortglömd på gr3. Bra start och kommer den före stallkamaraten i boxen utanför så blir JM svårslagen.
6- Aceies flash är inte snabb ut och kommer få gå lång väg. Har dock en bra slurökare och måste med på kupongen.


Avd 2: Min rank: 1,5,2,6,3,4
Även här rankar jag ner favoriten 2- Escapologist. Vann senast på gr3 men det var över kortare distans. På lång distans var det ett tag sedan hunden gjorde något riktigt bra. Jag tror det står mellan två andra hundar idag. 1- Vital guest kom tvåa senast. Hunden som vann det loppet steg två klasser medan VG blev kvar i S5. Blandar starterna enormt men får den bara fritt så har den en bra spurt och kan vna även med missad start.
5- Bonville Jo debuterade i S3 då det gäller långlopp. Efter 3 misslyckade race där testades hon i S4, men räckte inte till där heller. Nu är hon nere i S5 och det kommer att passa mycket bättre.


Avd 3: Min rank: 2,4,5,1,6,3
Här kommer dagens spik!! 2- Mias rebel är INTE en hona trots att Gr Spels "Experttippare" och väggtidning påstår det. Det är bara att läsa i startlistan så ser man att det är en hanhund.
i vilket fall som helst så vinner HAN detta lopp. förlorade med en halvlängd senast men vinanren i det loppet har sedan dess vunnit även i en klass högre. Loppet innan så sprang Mias rbel i A4 och trots en tredjeplats då sänktes han till A5, där han startar även idag. I A4-loppet så har båda som slog Mias rebel vunnit lopp efter det, vinnaren i A3 och tvåan i A4.
Det är ett bra betyg till Mias rebel. Alla de tre hundar han förlorat mot i de 3 senaste starterna (MR vann själv för 3 starter sedan) har vunnit i högre klasser än detta är. Så jag tvekar inte då jag spikar!!


Mitt system:

2,5,6
1,5
2

6 rader


vill ni tippa större så ta med fler i avd 1 eller Escapologist (numemr 2) i avd 2.

Inga kommentarer: