13 februari 2007

Gr3 tisdag

Fina lopp på Wimbledon med Sprinbokfinalen som höjdarloppet. Tyvärr finns inte den med på Gr3. Konstigt nog är det lopp 1-3 idag som är Gr3. Dte hade varit roligare med ex. lopp 2-4 så alla hade varit fina Open Races.


Avd 1: Min rank: 3,1,6,4,2,5
Öppet A1-lopp. Jag tror på de 3 förstarankade och kunde rankat dem i vilken ordning som helst. Spelmässigt är 3- Unlikely lee mest intressant. Det är även den jag tror mest på. Han hade en lång formsvacka från September - december men är nu på rätt väg igen och vann näst senast i A1.


Avd 2: Min rank: 5,2,6,4,3,1
Öppet lopp som jag helgarderar. Om ni inte har råd med det så missa för guds skull inte storskrällen 2- Roswell Phoenix (9% i Sverige). Jag förstarankar 5- Droopys kiowa då det är den av hundarna som gått bäst på Wimbledon. Men med min fina spik i avd 3 gör att jag kan helgardera här.


Avd 3: Min rank 4,5,3,6,1,2
Här spikar jag fältets bästa hund, 4- Taipan, som är den som allraminst streckad i Sverige. En dunderspik IMO! Taipan gillar boxen som av svenska tipsters alltid så okunnugt klassas som ett omöjligt utgångsläge. Taipan blir troligen favorit i England i detta lopp och har vunnit över hälften av de 27 lopp den varit favorit i. Han har varit mycket bra på sistone och jag tvekar inte då jag spikar årets roligaste Gr3-spik! kan mycket väl spetsa och har definitivt bästa avslutningen av alla i loppet.
1 är stor favorit i Sverige men två saker talar emot honom. För det första så bumpar han andra i nästan varje race och tappar tid och placering på det. MEN, framförallt så föll hunden senast. och ni vet väl Mårtens Regel Nummer 1 då det gäller hund- och hästspel!? Spela ALDRIG på en hund eller häst som föll i sin senaste start. Nästan varje gång sätter det spår hos djuret och det tar ett par lopp innan rädslan för vissa situationer i loppen släpper.
Jag har spelat på hundar och hästar i 10 år på nätet och jag har aldrig misslyckats med denna regel. Jag har förvisso inte spelat i varje lopp och någongång har säkerligen en hund/häst som fallit vunnit sitt nästa lopp. (Bara för jag skriver detta så vinner väl 1:an :) )
Jag har fler "regler" och fler kriterier då jag spelar men denna regel har sparat många kronor.


Mitt system:

1,3,6
Alla
4

18 rader


Helgardera gärna avd 1 då alla komber med 2:an i sista kommer att ge bra.


I England finns förtisodds på avd 2 och 3. Här följer Ladbrokes odds:

Avd 2
1 Farloe Peach 7.00
2 Roswell Phoenix 5.00
3 Daisyfield Baba 7.00
4 Next Goal 4.00
5 Droopys Kiowa 3.75
6 Noirs Heart 4.50


Avd 3:
1 Pats All Black 5.00
2 Jambo Bwana 9.00
3 Snazzy Time 3.75
4 Taipan 3.00
5 Nevada Blue 5.00
6 Shelbourne Magic 9.00

Inga kommentarer: