22 februari 2007

Idag ska vi vinna pengar :)

Idag har jag många fina tips. Jag börjar med att lägga ut en Gr3 som jag tror kommer ge finfina odds med tankle på att ingen av mina förstarankade är med på väggtidningens tips, vilket brukar innebära att de blir rejält understreckade.


Avd 1: Min rank: 6,2,1,3,4,5
6- Bewitching blue är en fd. hadikapploppare som nu börjat springa vanliga lopp. Inga framgångar än så länge men det tar tid att vänja sig med att ha flera hundar runt sig vid startögonblicket. Han har dock visat att han har tiderna för att göra bra lopp och som ensam widehund idag så får han troligen ett passande lopp. 2- Carnmore air var ute i för tufft sällskap senast. Ner i klass igen och har en bra start. Detta är et tlopp som är dåligt, så strecka vad ni har råd med.


Avd 2: Min rank: 2,6,4,1,3,5
2- Roonalisa daisy har haft lite problem sen hon kom till England. På irland gjorde hon bra ifrån sig i sina fåtal starter men i England har det mesta strulat. 13 av de 15 senaste starterna har varit i triallopp. Det har hon dock gjort bra på slutet och kenneln har höga förhoppningar inför kvällens start, som är den första i lopp sedan november och bara det andra sedan hon föll omkull olyckligt i näst senaste loppet. Men det ska hon ha kommit över nu. snabb ut och har bästa tiderna. Värst emot är 6- Swanson jewel. En gammal hund som sett sina bästa dagar men som ändå ofta gör bra lopp. Jag väljer dock att spika 2:an


Avd 3: Min rank: 1,4,5,2,6,3
1- Dualla jo är också ett spikförslag men jag garderar upp den pga bättre spik i avd 2. DJ gör alltid bra lopp, även om framgångarna varit större i handikapplopp. I denna klass står hon sig dock bra tidsmässigt och löpmässigt. innerspåret är bra idag då hunden utanför är rejält seg ut ur boxen. 4- Pontop Purdy är värst emot och om det strular fär DJ så är det PP som kan få loppet.
Detta är återigen ett dåligt lopp och flera av dessa hundar änns som hundar som inte vill vinna lopp. Jag går på 2 hundar, men det är inte fel att gardera mer eller att chansspika 1:an.


Mitt system

1,2,3,6
2
1,4
8 rader



Jag har dessutom 2 engelska hästtips:


Haydock 3.10 King Bee
Har haft lite problem över hinder och fallit ett par gånger. Men har nu fått vila från tävlingar sedan december och hinderformen har vässats. Gillar distans och ska klara det tunga underlaget. Ger nu 3,50 i odds. Vänta gärna med spel till strax innan start så ni ser om han skjuter uppåt i odds, då kan det bvara bra att stå över spel eller bara sätta en liten slant.

Huntingdon 4.05 King of Gothland
Banan ska passa KOG perfekt då den är lite mjuk och tungsprungen. Framförallt så gynnas KOG mer än de farligaste konkurrenterna. Senaste starten på Huntingdon gav vinst och jag tror det upprepar sig. 4,00 känns bra.

Inga kommentarer: