11 februari 2007

Bedrövligt av Gr Spel

Jag fattar inte vad Gr spel håller på med. Hur ska man kunna ta ett spelbolag seriöst när de håller på som de gör. Till dagens tävlingar på Coventry (likaså alla andra söndagar som jag följt Gr3) så fanns inga startlistor förrän efter 9 på söndagmorgonen. Mindre än sju timmar innan spelstopp. Vill de inte ha seriösa spelare som analyserar loppen innan de lämnar in kupongen? Är de bara ute efter spelarna som spelar på hundar som om det vore ett nummerspel beroende enbart på tur? Tänk er om V75:s startlistor skulle komma ut först på lördagmorgonen?
Nä, det är otroligt bedrövligt. Och så länge man är så här amatörmässiga så kommer greyhoundspelet aldrig att växa och bli den intressanta spelform som den har kapacitet till.
Startlistorna till loppen på Coventry finns ute redan före helgen, så jag har redan rekat de tre lopp jag trodde skulle finnas med på dagens Gr3, men nu är ett av de loppen inte med. Men varför inte lägga ut startlistorna tidigare nu när de finns tillgängliga? Om de är rädda för ändringar så kan de iaf lägga ut dem under lördagen då de är spikade!? Dessutom är väl inte ändringar något Gr Spel bryr sig om i övrigt iom att man lägger ut lördagens startlistor flera dagar i förväg och därigenom får en massa strykningar som förstör spelvärdet (som igår).

Vinn 3 misslyckades förut och kommer misslyckas igen under sitt nya namn så länge amatörer håller i det hela.

Jag har som sagt rekat två av loppen och kan ganska snabbt reka avd. 1. Så tips kommer snart. Men jag tänker inte bara på mig själv. Det finns säkert flera som är kapabla att reka hundlopp och som inté enbart litar till de bedrövliga tips man oftast får via väggtidningen. Jag ska kontakta Gr Spel och höra efter vad de håller på med. Tips kommer efter 12 nångång.

Inga kommentarer: