05 februari 2007

Gr3 Måndag

Efter gårdagens vinst startar jag veckan med nytt hopp. Idag är Gr3 lite klurig men jag hoppas att framgångarna fortsätter. http://www.greyhoundracing.se/ har idag en ny tippare som ger tips utöver bedrövliga väggtidningen. Vi får se om tipstern (Bosse Ländin) påverkar spelet.


Avd 1: Min Rank: 2,4,1,6,3,5
Öppet lopp. Det är i detta lopp som väggtidningen har fel. 5- Millbank Shadow gör inte sin första start i karriären. Hunden har ett en start bakom sig på Irland där hon kom sist. Dock var hon betrodd i loppet. Här känns det dock som hon hamnat i rätt klass och kommer att få svårt. Det är svårt att finna en klar vinnare. Jag helgarderar, ta med så många ni har råd med. 4 är snabbast ut och en bra avslutare. Favoriten 1 rankar jag ner då den inte startat sedan augusti och oavsett hur många trials en hund har så är det skillnad då den löper ett riktigt race. Dessutom har den inte startat på denna distans sedan december 2005.



Avd 2: Min rank: 6,3,1,2,4,5
Även här en lite tveksam favorit i Sverige. Jag spikar emot med 15%-aren 6- Galaxy boy. Snabbast ut, bäst avslutning. Älskar spåret och har vunnit i klassen förut. En mycket bra spik IMO.


Avd 3: Min rank: 6,3,4,5,2,1
Även här kan 6:an vara ett spikdrag. men då jag tycker att 3- Ballydally Robin är understreckad så åker även han med. Näst senast möttes han och 6:an från samma läge och då förlorade BR med ett huvud. Har ni råd eller går kort i första avd så är inte fler streck bortkastade här.


Mitt system:

Alla
6
2,6

12 rader

Inga kommentarer: