06 februari 2007

dagens resultat + onsdagens Gr3

De båda hundvinnarna missade. Aero Sapphire kom 2:a och King of tunes kom hjälplöst sist. Oförklarlig insats av den senare och kanske är den inte helt 100.


Gr3:s avd 1 borde jag ha tagit med en hund till. 4:an vann nämligen till hela 7 ggr pengarn ai England. Dött lopp om andraplatsen mellan mitt drag 3 och favoriten 1, som återigen visade att den inte gillar att vara först över mållinjen. Dessa kom bara ett huvud efter vinnaren. Imeldas Fancy kanske ändå gör sig bäst över lite längre distanser. Tog ledningen men tappade en hel del ut ur andra böj för att sedan spurta allra vassast av alla och hade loppet varit ett par meter längre så hade hon vunnit.

I avd 2 vann den jag varnade för. Klart understreckade 4:a vann. Den var delad favorit i England.

I sista låg spiken bra till med ledning i sista böj. Den gick invändigt om 3:an och det gjorde att det blev tight på upploppet då dessa kivades om samma plats på banan och 6:an fick vinsten i stort sett gratis.

4-4-6 gav 83,92


Nya tag i morgon.


Apropå onsdag så är jag borta hela dagen och därför kommer bara ett snabbt ihoptippad gr3-förslag. Jag har inte rekat lika bra som vanligt men jag vill ändå dela med mig av det jag har.

Avd 1: Min rank: 6,2,5,1,4,3
6 är ett bra spikförslag som det ser ut. Startsnabb hund som kommer få ett perfekt lopp.

Avd 2: Min rank: 3,4,1,5,2,6
Jag spikar även här då 3 Michelob är bästa hunden i detta lopp där inte många hundar har bra form. Ska ni gardera så måste ni ha med 1:an trots att den pga väggtidningen troligen blir mer spelad än jag hade hoppats.

Avd 3: Min rank: 6,1,4,5,3,2
Med två spikar så kan man helgardera här. jag ligger dock lågt med insatserna då jag inte hunnit reka så bra som jag vill. 6:an rankas först med tvekan. Den går ofta väldigt wide och kan missa starten emellanåt. Även 1 är svag ut men lyckas den slippa problem i första böj kan den vinna ändå till bra odds då den avslutar bättre än alla de som ev. ligger före. Även 4:an kommer med. Var bra i A4 i somras innan formen dalade. De senaste trialloppen visar att formen kanske är på väg igen. behöver dock ett bra lopp.

Svaga lopp idag och jag spelar följande system:

6
3
1,4,6
3 rader

Ha dock överseende med att jag inte kunnat reka lika mkt som vanligt.

Inga kommentarer: