11 februari 2007

Gr3 Söndag + Hästspel

Sådär... då har jag rekat lite mer och har ett litet system att rekommendera.

Avd 1: Min rank: 6,1,2,5,4,3
Ett puppylopp som känns ganska ojämnt. 6- Rackethall holly kan vara ett spikdrag. Hon är en midhund som även går wide och därför har hon ett bra spår. Svårbedömt lopp då de flesta inte tävlat på Coventry eller ens på samma banor, så det är svårt att jämföra hundarna. Däför tar jag med 1:an som placerats sig i 13 av 16 lopp och 2:an som är orutinerad men gjort mycket bra tid i trials och som i sin debut kom ut som favorit. Även 5:an är en hund som kan blanda sig i vinnarleken men han föll senast och jag ahr som spelregel att aldrig spela på hundar eller hästar som fallit i loppet innan. Det sätter sig ofta på skallen och de behöver nåt lopp innan de är över det.


Avd 2: Min rank: 1,2,5,4,6,3
Här är dagens spik. Jag har blivit lovad att 1- Farloe Me ska vinna detta och i England kommer den bli dunderfavorit till ca 1,80 i odds. Seanst fick den stryk av Maxilla Murkin som startar i box 2 idag. men det var på målfoto och FM staratde utanför i box 4. Nu är den tillbaka i favoritboxen. Det är den mest rutinerade hunden i loppet med 70 starter (som gett 21 vinster). FM blir favorit i Sverige men borde vara mer än 50%-are (är just nu 25%-are och ökar sakta). Lätt vinst idag!


Avd 3: Min rank: 6,3,2,1,5,4
6- Hondo blue är bästa hunden men formen är tveksam. Dessutom har han haft svårt på Coventry. 5 starter utan vinst trots att han varit favorit i tre av loppen. Så jag garderar. 3- Charlies dream är värst emot. En bra Belle Vue-hund som vunnit 11 av 34 starter, vilket är bra. Har stöt tpå riktigt bra motstånd senaste tiden men gjort bra ifrån sig. Startsnabb och kan leda länge. Även 2:an kommer med. övriga bör få svårt.


Mitt system:

1,2,6
1
2,3,6

9 rader





Sen har jag fått en häst från min bekant i England som han tror mycket på.

Naas 4.55 Mick the man
Bör ge ca 2,00 i odds. Övriga kommer ge över 5 i odds så den blir klar favorit och vinner lätt.

Inga kommentarer: